زمانی بیان میشد نیازی به تبلیغ نیست و ضرب المثل مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید بعنوان دلیلی بر آن بیان میشد اما امروزه بدلیل پستردگی و پیچیدگی جوامع نیاز به تبلیغات بنحو بسیار زیاد و با اهمیتی احساس می شود . با توجه به اینکه برای هر نوع محصول تعداد بسیاری تولیدکننده وجود دارد بنابراین تبلیغات نوعی اعلام موجودیت خودمان و برندمان به جامعه است که ما نیز چنین محصولی را تولید مینماییم و وجود داریم . همواره باید نیت و هدف از تبلیغ مشخص و روشن باشد تا تبلیغ به بیراهه نرود و به نتیجه دلخواهمان برسیم .

در تبلیغ باید فرهنگ افرادی که این تبلیغ برای آنان ساخته می شود در نظر گرفته شود و فرهنگ در کل مجموعه ای از آداب ، سنن ، اعتقادات ، رسوم ، باورها و ارزش ها می باشد .تبلیغات به خریداران و در کل به جامعه آگاهی می دهد و این آگاهی خود به تنهایی ارزشمند است .

انتخاب نام و عنوان برند مناسب در تبلیغات بسیار مهم می باشد و این نام باید بین المللی باشد و کلمه ای نباشد که در کشوری با زبان دیگر معنی بدی داشته باشد و برند معرف شخصیت شرکت می باشد .

در ارتباط با تبلیغات باید رقبا را به دقت بررسی نمود که آنان چگونه تبلیغات می کنند و راهبردهایشان در تبلیغات چه می باشد .تبلیغات باعث ایجاد بازارهای جدید برای محصولات شده و شرکت می تواند سهم بازارش را حفظ نماید و حتی افزایش دهد و با تبلیغات برای کالاهای جدیدش تقاضا ایجاد نماید .

از وسایل و ابزارهای تبلیغاتی می توان : بروشور و کاتالوگ – تبلیغات از طریق پست – مطبوعات – تلویزیون – رادیو – سینما – پوستر و ... را نام برد که هر یک مزایا و معایبی دارد که باید با توجه به نوع محصول و گروه خریداران و مشتریان و سایر موارد نوع وسیله تبلیغاتی مناسب انتخاب شود .

تبلیغات سه دسته هدف را می توانند دارا باشند که اولین آنها نقش خبری است که عمدتا برای معرفی کالای جدید و نقش آگاهی دهنده را دارد ؛ دسته دوم تبلیغات متقاعد کننده است که در مراحل رشد یا بلوغ چرخه عمر محصول و کالا مورد استفاده قرار می گیرد تا در یک بازار رقابتی کامل مشتریان را متقاعد به خرید محصولات شما بنماید ؛ دسته سوم تبلیغات یادآوری کننده می باشند که قصد دارد برند را در ذهن مخاطبان و خریداران برجای بگذارد .

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 16 فروردین 1391    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: مدیریت بازاریابی و برند كسب و كارهای كارآفرینانه،     | نظرات()