در یک تبلیغ می توان یک یا چند تا از عوامل رقابتی را که شرکت ما در آن مزیت رقابتی دارد را بیان نمود با تکیه بر عناوینی که در ارتباط با آن عامل رقابتی آمده است . در ادامه مطلب در هر سطر در ابتدا یک عامل رقابتی بیان و سپس عناوین و مواردی که شامل آن عامل می شود بیان شده است .

کیفیت : عمر کالا ، عملکرد کالا ، هزینه نگهداری کم و استفاده آسان و ضمانت نامه از عوامل کیفیت میباشد که می تواند در تبلیغ بیاید .

خدمات : خدمات فنی – سرویس به مشتری – خدمات پس از فروش

تحویل : میزان موجودی – زمان انتظار برای تحویل

عرضه : حجم تولید و ثبات آن

مالی : میزان اعتبار – زمان اعتبار – نرخ بهره

طراحی : رنگ – جلوه – استحکام

بسته بندی : طرح بسته بندی – آرم محصول – اندازه ، وزن و سهولت حمل

روابط عمومی : حجم تبلیغات

انحصار : انحصاری – غیر انحصاری – حمایت امتیاز – حق فروش

دوره عمر کالا : محصول جدید – دوره بلوغ – جدید الاصلاح یا نوسازی

مقبولیت : تسلط بر بازار و سهم زیاد بازار

توزیع : کانال های ساده یا پیچیده

ترکیب محصول : نوع و اندازه

مقبولیت کشور سازنده : کالای ژاپنی – کالای آلمانی – کالای چینی و غیره

توانایی فروش : توانایی ترغیب و اعتبار فروشنده

روابط تجاری : سابقه تجاری – روابط شخصی و ارتباطات

نوشته شده در تاریخ شنبه 19 فروردین 1391    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: مدیریت بازاریابی و برند كسب و كارهای كارآفرینانه،     | نظرات()