• بازاریابی به شما کمک می کند به موارد زیر پی ببرید : راه های رقابت کردن - فرصت های خوب برای فعالیت بیشتر - نواحی و زمان رشد بازار - پی بردن به نیاز مشتری - آگاه شدن از میزان توزیع و پخش کالا در بازار و قیمت گذاری اجناس
  • قیمتی برای اجناس خود در نظر بگیرید که تا حد امکان کم بوده و مورد پسند مشتری واقع شود .
  • زمان کافی به شنیدن نظرات مشتریان اختصاص دهید .
  • به دنبال کسب اطلاعات جدید باشید .
  • شما باید بدانید چه جمله یا کلمه ای می تواند نظر مشتریان را به خود جلب نماید .
  • وقتی که محصول با نام جدید و پیشرفته تبلیغ شود ، حتما مشتری نیز با دیدن این دو واژه و همچنین با توجه به اینکه از کیفیت بالای آن محصول نیز آگاه است به خرید آن محصول روی می آورد .
  • نام محصول هرچه باشد به همان نام در بازار شناخته می شود و مشتری آن را با همان نام می شناسد . بازاریاب باید وضعیت فروش کالا ، توزیع آن به فروشندگان دیگر و میزان تولید بیشتر آن را پیش بینی نماید و سپس به فروش آن اقدام نماید .
  • همواره به خاطر داشته باشید اگر کالایی را با یک نام خاص به بازار عرضه می نمایید ، هیچگاه نباید نام آن را تغییر دهید . اندازه ، نوع و ویژگی شاخص هر کالا باید کاملا محفوظ بماند .
  • بازاریابی شما را با طبقه بندی محصولات آشنا می نماید . شما یاد می گیرید که باید برای هر محصول که تولید می نمایید نام ، علامت ، اصطلاح ، نوع و طرح خاصی در نظر بگیرید تا مشتری با ارائه ی نام و مدل یک کالا قادر باشد آنرا سفارش دهد .

نوشته شده در تاریخ شنبه 19 فروردین 1391    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: مدیریت بازاریابی و برند كسب و كارهای كارآفرینانه،     | نظرات()