یک طرح جامع و دقیق در بازاریابی بسیار مفید و مورد نیاز می باشد .

بهترین طرح و نقشه که می تواند هدایت کننده باشد شامل توجه به زمان بندی فروش ، نحوه و میزان تبلیغ ( استراتژی تبلیغ ) و استراتژی قیمت گذاری و توزیع می باشد .

بودجه ای که برای بازاریابی ماه به ماه در نظر می گیرید را بررسی نمایید .

درآمد حاصل از فروش محصولات را ماهانه بررسی نمایید .

در پایان مراحل اجرای طرحتان بررسی نمایید که تا چه میزان موفق بوده اید و میزان فروش و سودآوری چگونه بوده است .

توجه به نیاز مشتری و بررسی کیفیت کار شرکتی که محصولات آن را در بازار به فروش می رساند .

در ارتباط با محصول به موارد زیر توجه نمایید : فرم ( سایز ، شکل و ساختار فیزیکی ) – طرح ( شکل و طرح ظاهری ) – کیفیت – درجه و ارزش محصول – دوام ( میزان دوام محصول در شرایط نامساعد چگونه است ) – اعتبار ( دوام و ماندگاری محصول اعتبار آن را تشکیل می دهند ) – سبک کالا ( سبک قدیم یا جدید یا ... ) – کارکرد ( آیا کالای جدید قابل استفاده است و تا مدت های طولانی می توان از آن استفاده نمود )

مکان فروش ، محل پخش و توزیع کالاست که شامل وب سایت ، فروشگاه ، شرکت بازرگانی و ... می باشد .

قیمت و بهای کالا مقداری است که خریدار حاضر است برای تهیه کالا بپردازد و برای رقابت با رقبا باید قیمت ها به نحو صحیح تعیین شود و شما باید در قیمت گذاری تبحر داشته باشید .

انواع کنترل نقشه بازاریابی شامل طرح سالانه ، میزان پیشرفت و سود حاصل شده ، عوامل موثر بر فروش ، طرح و سیاست اعمال شده که برای هر نوع کنترل یک مسئول خاص وجود دارد که ممکن است مدیر سطح بالا ، عملیاتی و متوسط یا کنترل کنندگان بازار یا مدیر فروشگاه ها و شعبات باشند .

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 20 فروردین 1391    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: مدیریت بازاریابی و برند كسب و كارهای كارآفرینانه،     | نظرات()