تبلیغات
"/> "/> آفرینش پویا - مطالب دی 1390

مدیریت استراتژیک جامع

برای دانلود هریک از فصول که مورد نظرتان می باشد بر روی آن کلیک نمایید .

فصل اول و دوم : ماهیت و ارزش مدیریت استراتژیک و فرآیند مدیریت استراتژیک

فصل سوم : تعریف رسالت موسسه

فصل چهارم : سنجش محیط خارجی

فصل پنجم : تجزیه و تحلیل صنعت

فصل هفتم : پیش بینی محیطی 

فصل هشتم : نیمرخ موسسه یا تجزیه تحلیل داخلی موسسه

فصل نهم : تدوین هدفهای بلند مدت و استراتژی اصلی

فصل دهم : تجزیه و تحلیل و انتخاب استراتژیک

فصل یازدهم : عملیاتی کردن استراتژی


خلاصه ای از کل کتاب و مباحث

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 27 دی 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: استراتژی كارآفرینانه،     | نظرات()

کارآفرینی به شیوه هنری ، تاسیس گالری و صادرات محصولات هنری

فرزانه خانلرخانی : یکی از هنرهای باستانی که مورد توجه هم هست شیشه و آثار هنری شیشه‌ای است. در طول دوران تحصیل در رشته باستان‌شناسی با این هنر آشنا شدم. در اثر علاقه‌ای که به این هنر پیدا کرده بودم رفت و آمد زیادی به موزه آبگینه پیدا کردم. حاصل این رفت و آمدها به موزه آبگینه آشنایی با استاد سعید گلکار تهرانی, رییس موزه آبگینه و یکی از افراد تاثیرگذار و بزرگ در زمینه طراحی شیشه, و راهیابی به کارگاه ایشان بود. من و برادرم در کنار استاد این هنر را آموخته و شروع به کار, تولید و صادرات آثار هنری شیشه‌ای کردیم. محصولات ما به اروپا و آمریکا صادر می‌شد. در این مدت من به طور تخصصی بر روی کاشی‌های شیشه‌ای کار کردم.

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 26 دی 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: شرح زندگی کارآفرینان ایرانی،     | نظرات()

تعدادی نمونه از سلسله مراتب تصمیم

فایل زیر را دانلود نمایید که در آن نمونه هایی از سلسله مراتب تصمیم و درخت تصمیم می باشد .

دانلود فایل نمونه سلسله مراتب تصمیم

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 25 دی 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: تصمیم گیری كارآفرینانه،     | نظرات()

فرهنگ ترغیب کننده کسب و کار

یک فرهنگ ترغیب کننده شامل موارد زیر می باشد :


ترغیب جلسات و گفتگوهای غیر رسمی ؛ عقاید در هر زمان و مکانی مبادله می شوند

شناخت و مزیت قایل شدن برای روابط خوب

ترغیب تیم یا کارکنان به تبادل آزادانه اطلاعات

ارزش قایل شدن برای ریسک پذیری و تجربه کردن

تقویت رفتارهایی که روشهای مرسوم را به چالش می کشند

اجازه دادن به دیگران برای انجام کارهایشان به همان طریقی که فکر میکنند بهترین روش است ( اعتماد به تخصص آنان )

ترغیب تعامل با مشتریان و دیگر افراد خارج از سازمان

تمرکز بر تغییرات بیرونی و عملکرد بلند مدت

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 22 دی 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: كارآفرینی،     | نظرات()

قالب ها و شیوه هایی برای نوشتن طرح کسب و کار

در اینجا تعدادی فایل قرار داده شده که شما بر طبق آنها می توانید طرح کسب و کار ( business plan ) خود را بنویسید تنها کافیست اطلاعات را در این قالب وارد نمایید . با کلیک روی سطر های زیر فایل ها را دانلود نمایید .

1 - قالب طرح کسب و کاری بسیار راحت

2 - قالبی دیگر و جالب برای نگارش بیزینس پلن

3 - قالبی کامل آماده شده توسط دانشگاه فردوسی مشهد

4 - فایل pdf که بسیار جامع است و تمام موارد را برای طرح کسب و کار در آن درج شده است

5 - فایل pdf که قالبی بسیار جالب برای طرح کسب و کار می باشد

تنها کافیست روی هر یک از مواردی که مورد نظرتان بود کلیک بفرمایید تا دانلود شوند . سه فایل اول ورد می باشند و براحتی می توانید طرح کسب و کارتان را در آنها وارد نمایید .

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 22 دی 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: آموزش نگارش طرح كسب و كار (Business plan) و نمونه طرح ها،     | نظرات()

تعدادی طرح کسب و کار جالب و جدید

طرح کسب و کار شرکت تبلیغاتی نظر بازار

طرح کسب و کار شرکت تبلیغاتی تبلیغ گستر

طرح کسب و کار راه اندازی تولیدی پوشاک

طرح کسب و کار تولید دستگاه برش

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 22 دی 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: آموزش نگارش طرح كسب و كار (Business plan) و نمونه طرح ها،     | نظرات()

تعدادی طرح کسب و کار

طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی  پرورش گل و گیاهان زینتی  با ظرفیت تولید 900 هزار شاخه گل بریده  و 20 هزار گلدان گیاه آپارتمانی

طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی  پرورش ماهی قزل‌آلا  با ظرفیت هـشتاد تن در سـال

طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی  پرورش و نگهداری زنبور عسل  با ظرفیت یکهزار کندو

طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی  تولیـد مربا، ترشی و خیارشور  با ظرفیت 620 تن در سال

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 22 دی 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: آموزش نگارش طرح كسب و كار (Business plan) و نمونه طرح ها،     | نظرات()

ALUO ابزاری برای ارزیابی ایده یک کسب و کار جدید

ابزاری مفید است که کارآفرین را قادر میسازد تا مزایا و محدودیتهای یک ایده را را بررسی کند و آنچه را که منحصر به ایده شماست را مشخص نموده و میخواهد ببیند چه فرصتی از دل مزایا، محدودیتها یا منحصر بفرد بودن این ایده بیرون می آید .

مزایا : مزایای این ایده چیست ؟ این ایده چگونه ساخته شده است یا قرار است در بازاری که از قبل وجود داشته چگونه توسعه یابد ؟

محدودیت ها : محدودیتهای محصولات یا خدمات چه هستند ؟ ممکن است چه عناصری از این ایده کارایی نداشته باشند یا نتوان آنها را پیش بینی کرد ؟ ممکن است چه نقایصی وجود داشته باشند ؟

منحصر بفرد بودن : منحصر بفرد بودن ایده در چیست ؟ چه چیزی که قبلا در بازار وجود داشته را نمی توان با چیز تازه ای عوض کرد ؟ آیا ممکن است دیگران بتوانند براحتی از ایده شما تقلید کنند ؟ چگونه کارآفرین می تواند این نوع تقلید کردن را دشوار سازد ؟

فرصت : چه فرصتهایی از دل این مزایا و حتی محدودیتها و قالب های منحصر بفرد بروز می کنند ؟

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 21 دی 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: استراتژی كارآفرینانه،     | نظرات()

کارآفرین به معنای واقعی باشید

نوآفرینان و ایجادکنندگان ثروت ، نه مدیران اند و نه دانشمندان بلکه آنان کارآفرینان هستند .

چارلز هندی کارآفرینان را کیمیاگران تازه می نامد یعنی افرادی که به تولید چیزی از هیچ چیز توانایی دارند آنان ضد طبیعت مبارزه نمی کنند که ضد تسلط و حاکمیت روش مستقر گام بر می دارند .

کارآفرینان با چالش پدید آوردن ثروت تازه خود را سرگرم می سازند .

کارآفرینان به این فکر می کنند که باید سرمایه گذاران را پیوسته شگفت زده کنند .

کارآفرینان تنها به گذشته افتخار نمی کنند و به باد غرور نمی نشینند بلکه دنبال افتخارات تازه هستند و افتخار واقعی آنان در آینده است .

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 19 دی 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: سخنان جالب درباره كارآفرینی،     | نظرات()

خانواده ای کارآفرین به طعم شیرینی و شکلات

نسلی کارآفرین در یک خانواده ثروت نسل بعد را تضمین کردند .
خانواده مارس مالک یک شرکت شیرینی و شکلات‌سازی به نام شرکت مارس است. این خانواده تا سال 1988 از سوی مجله فوربز به عنوان ثروتمند‌ترین خانواده آمریکا معرفی می‌شد.

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 19 دی 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: شرح زندگی كارآفرینان خارجی،     | نظرات()

تجزیه و تحلیل رقبا

به منظور شناسایی رقبا موارد زیر را در قالب یک جدول در ارتباط با تک تک رقبایتان تجزیه و تحلیل نمایید :

·         محصول یا خدمت کلیدی

·         محلی ، منطقه ای ، ملی یا جهانی ؟

·         قالب های اصلی محصولات یا خدمات

·         مزایای محصولات یا خدمات

·         معایب محصولات یا خدمات

·         بازار هدف

·         سهم بازار

·         قیمت گذاری

·         فعالیتهای توسعه

·         دانش ، مهارتها و توانایی کارکنان کلیدی

·         منابع

·         تصویر

·         فرهنگ کسب و کار ( ضوابط و ارزشها )

·         شرایط مالی

·         چگونه این کسب و کار با رقبا تفاوت دارد ؟

نوشته شده در تاریخ شنبه 17 دی 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: استراتژی كارآفرینانه،     | نظرات()

گفت و گو با کارآفرین رستوران های پدر خوب

عاشق کار بودم در یک خانواده متوسط بزرگ شدم، از همان بچگی دوست داشتم دستم توی جیب خودم باشد وهمیشه می خواستم کار کنم.اولین درآمدم از فروش کتانی کهنه ام بود توانستم به دوستم بفروشم وبا همان پول یک کتانی نو بخرم ومقداری هم پول پس انداز کنم.از همان بچگی سعی می کردم هر چه می خواهم را با پول خودم بخرم.در 16 سالگی بدون اطلاع پدرومادرم در تیم پرسپولیس بازی می کردم. یک روز که مسابقه مهمی داشتیم چون پول نداشتم دستکش دروازه بانی بخرم با دوستانم به پارک نیاوران رفتیم وبلال فروختیم.هر چند نتوانستم با پولی که آن روز درآوردم دستکش بخرم ولی یک تجربه بزرگ برایم بود.

نوشته شده در تاریخ شنبه 17 دی 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: شرح زندگی کارآفرینان ایرانی،     | نظرات()

کارآفرینیه دانشجوی کارآفرینی درزمینه کارآفرینی

جوان باشی، مستعد و خلاق هم باشی، همت و پشت كار هم به آن اضافه كنی، می‌شوی یك عدد، مثبت اندیشِ‌ موفقِ كار‌آفرین. كسی كه نان بخور و نمیر كارمندی به مذاقش سازگار نیست، كسی كه نمی تواند 30 سال از بهترین سالهای عمرش را چشم و گوش بسته در کنج یک اداره در‌جا بزند. محسن برزگر خلیلی یكی از كار آفرینانی است كه در حال حاضر در مقطع كارشناسی "كارآفرینی سازمانی" می‌خواند و متولد 57 است.

نوشته شده در تاریخ شنبه 17 دی 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: شرح زندگی کارآفرینان ایرانی،     | نظرات()

شش نکته جهت یافتن بهترین مشاور برای کارآفرینان

کارآفرینان نیازمند مشاوره خوب هستند و در ابتدا و توسعه کسب و کار جدیدشان با سوالات متعددی روبرو می شوند که باید به آنها پاسخ گویند و در اینجا نیاز به یک مشاور خوب مشخص میشود و باید این نکته را دانست که تمام مشاوران کارآمد نیستند و باید راهکاری برای گزینش مشاوران مناسب استفاده نمود که بدین منظور شش نکته ارائه می شود :

نکته 1 : مشاوران را برای اهداف کوتاه مدت استخدام نمایید . کسب و کارهای جدید در محیطهایی بسیار متغیر هستند و بدین منظور مشاورانی مناسب هستند که توانایی ارائه مشاوره در ارتباط با اینکه برای تحقق اهداف کوتاه مدت به چه مهارتها اطلاعات و دانشی نیاز دارید .

نکته 2 : مشاوران می توانند به ایجاد اعتبار شما کمک نمایند . یکی از نیازهای شما برای کسب و کار جدیدتان اعتبار است که مزایایی چون جذب مشتریان ، شرکا ، تامین کنندگان مالی را دارند .

نکته 3 : به دنبال مشاوران در مکانهای نامعمول نباشید . از خودتان خلاقیت به خرج دهید . از رقبای خود سوال کنید از خویشاوندان یا دوستانی که کسب و کار مشابهی دارند یا از عرضه کنندگان بالقوه اطلاعات بگیرید .

نکته 4 : شروع رایگان اغلب انگیزه ای بهتر از سهم مالکیت است . تجربه این قضیه را اثبات کرده است و در عین حال شما باید با توجه به پیشرفتی که در نتیجه کمک مشاور خواهید داشت به آنان سهم مالکیت بدهید البته در این کار عجله نکنید و برای مشاوران معروف حقوقی فصلی تعیین نمایید . باید به مشاوران انگیزه بدهید .

نکته 5 : با مشاوران همانند کارکنان یا عرضه کنندگان برخورد نکنید . باید در مشاوران مسئولیت گذیری ایجاد نمایید زیرا آنان همچون کارمندان نیستند و حقوق ثابت ندارند و این کار برای آنان یک کار پاره وقت به حساب می آید و باید توقعات آنان را برآورده نمایید .

نکته 6 : برای مشاوران دوره یا سقف کاری تعیین نمایید . قراردادی با آنها ببندید 12 یا 24 ماهه که این امکان برای شما وجود دارد تا آنانی که بکار شما نیامده فسخ همکاری نمایید و در آنان ایجاد انگیزه و وفاداری به کسب و کارتان ایجاد نمایید .


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 14 دی 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: كارآفرینی،     | نظرات()

ذهنیت کارآفرینانه

ویژگیها و عناصر مشترک ذهنیت کارآفرینانه :

رشد مداری

تمایل به اتخاذ خطرات محاسبه شده

شکیبایی و تحمل در مقابل ابهامات

درس گرفتن از شکست ها

توسعه انعطاف پذیری ، خلاقیت ، نوآوری و احیا

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 14 دی 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: كارآفرینی،     | نظرات()

یک برنامه 10 دقیقه ای برای ارایه بیزینس پلن به سرمایه گذاران به منظور جلب توجه آنان

در آغاز به مدت 2 دقیقه در رابطه با موارد زیر سخن بگویید :

1.       سلام مناسب و معرفی خود بطور خلاصه

2.       آمار و اطلاعات جذاب بیان کرده و ایده خود را بگویید

3.       یک ارزیابی جامع از نیازتان و راه حلتان و مزایای سرمایه گذاری را بیان نمایید

در ارتباط با صنعت در دو دقیقه بعد سخن بگویید :

1.       بازار هدف چیست ؟ اندازه ، بزرگی و نرخ رشد صنعت چه میزان است ؟

2.       رقبای شما که هستند ؟ مزایا و معایب رقابت چیست ؟

در دو دقیقه سوم از محصول یا خدمتی که ارائه میکنید سخن بگویید :

1.       شما به چه فرصت ، مشکل و یا نیازی می پردازید ؟

2.       راه حل شما برای مشکل یا نیاز چیست ؟

3.       منحصربفردی محصول یا خدمتتان در چیست ؟

4.       درآمدها و نحوه قیمتگذاری و هزینه های سربسر چگونه محاسبه شده و چه میزان می باشند ؟

در ارتباط با مدیریت در دو دقیقه سخن بگویید :

1.       چه کسانی در تیم مدیریت شما هستند ؟

2.       تجارب و سوابق آنان در صنعت چه میزان است ؟

3.       ویژگیها و صلاحیتهای تیم مدیریتی چگونه است ؟

دو دقیقه بعد به سخن گفتن از تامین بودجه و مسایل مالی بپردازید :

1.       خلاصه ای از امور مالی را بیان نمایید .

2.       چرا به پول نیاز دارید و چگونه آن را صرف خواهید نمود ؟

3.       حاشیه سود ، هزینه سربسر ، پیش بینی جریان نقدی و منابع و استفاده شما از بودجه موجود چیست ؟

4.       سود سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران چه میزان است ؟

5.       آیا شما خواهان استقراض هستید یا فروش سهام ؟

6.       تجهیزات ، موجودی کالا و غیره ؟

در پایان در یک دقیقه خلاصه و مفید بگویید که :

1.       نیازها ، فرصتها و راه حلتان چیست ؟ ( مزیت رقابتی )

2.       بیان تقاضایتان از سرمایه گذاران بالقوه و تعهد شما نسبت به آنان

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 12 دی 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: آموزش نگارش طرح كسب و كار (Business plan) و نمونه طرح ها، مدیریت مالی كسب و كارهای كارآفرینانه،     | نظرات()

شیوه ای جالب برای ارزیابی کسب و کار جدید

بعنوان کارآفرین در مورد اطمینان خود پیرامون موارد زیر از 1 تا 5 امتیاز داده و در آخر نتایج را تجزیه و تحلیل نمایید تا ببینید کسب و کار عملی است یا خیر.

موارد :

دستیابی به مواد خام

جذب کارکنان

دستیابی به سرمایه شروع

دستیابی به سرمایه کار

معامله با توزیع کنندگان

جذب مشتریان

رقابت با دیگر شرکتها

رعایت قوانین و مقررات

همراهی با پیشرفتهای تکنولوژیکی

دستیابی به کمک بانکها

دستیابی به کمک از جانب سرمایه گذاران مشترک

نوشته شده در تاریخ شنبه 10 دی 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: استراتژی كارآفرینانه، آموزش نگارش طرح كسب و كار (Business plan) و نمونه طرح ها،     | نظرات()

ویژگی های مشترک میان کارآفرینان

در یک بررسی که از میان تعداد بسیار زیادی کارآفرین به عمل آمد ویژگیهای مشترک میان کارآفرینان به ترتیب زیر مرتب شدند .

 ابتکار

داشتن اعتقاد به کار

بینش

اراده

جرات

استقامت و پشتکار

توانایی الویت بندی

حرکت به سمت کارآیی

توانایی گرفتن بازخورد

شکیبایی در برابر استرس

قاطعیت

توانایی مواجهه با شکست

حرکت برای رسیدن به اهداف

گرایش به استفاده از فرصتها

توانایی پرداختن به ابهامات

توانایی درس گرفتن از اشتباهات

توانایی ترغیب دیگران و رهبری آنان

توانایی پنهان کردن خوشحالی

توانایی برنامه ریزی

توانایی تشکیل دادن تیم

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 8 دی 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: كارآفرینی،     | نظرات()

کارآفرینان هوشیار باشید

کسب و کار دو چیز بیش نیست : مارکتینگ و نوآوری . مارکتینگ برای تامین رضایت مشتری امروز و نوآوری برای تامین رضایت مشتری فردا .
پیتر دراکر
بازاریابی ، هنر یافتن ، پروردن و سود بردن از فرصت هاست .
فیلیپ کاتلر
اگر HP آنچه را که اکنون می داند قبلا می دانست ، دست کم سه برابر سودآورتر بود .
لو پلت ، مدیر عامل شرکت هیولت پاکارد
اگر نمی دانید قصد دارید به کجا بروید ، باید به جایی که می روید پایان دهید .
کیسی استنگل
هدف یک کسب و کار خلق و نگهداری مشتری است .
تئودور لویت

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 5 دی 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: سخنان جالب درباره كارآفرینی،     | نظرات()

بانوی کارآفرین در صنعت معدن ، از ورشکستگی تا میلیاردری

فاطمه دانشور یکی از کارآفرینان موفقی است که ۳۵سال سن دارد و از ۲۷ سالگی وارد حوزه کسب‌وکار شده است. او مدیر‌عامل شرکت سپهر آسیاست که در عرصه واردات و صادرات سنگ آهن فعالیت می‌کند. همچنین مدیر‌عامل موسسه خیریه مهرآفرین هم است. او در خانواده‌ای به دنیا آمده که مادربزرگش تمام اشعار شاهنامه را حفظ بوده و برای آنها به صورت قصه تعریف می‌کرده و داستان‌های خود را به اینکه ذات یزدان (خدا) در موفقیت رستم و سهراب و... نقش داشته است به پایان می‌برده.

خانم دانشور می‌گوید: این نوع تربیت باعث شد تا همیشه سایه خود خدا را بر سر خود احساس کنم و بتوانم بر مشکلات غلبه کنم. دانشور از فراز و نشیب‌های زندگی تا رسیدن به موفقیت برای ما صحبت می‌کند که ماحصل آن را می‌خوانید:

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 5 دی 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: شرح زندگی کارآفرینان ایرانی،     | نظرات()

مقدمه ای بر ایجاد وب سایت در منزل به منظور ایجاد کسب و کاری جدید

اگر به دنبال کسب درآمد از طریق کار در منزل هستید، وب‌سایت‌های کوچک(Mini site )روشی مناسب برای اجرای فعالیت‌های شغلی شخصی شما هستند. این وب‌سایت‌ها معمولا سایت‌های یک یا دو صفحه‌ای هستند که به منظور تبلیغات فروش یک محصول به کار می‌روند .

یک مینی وب‌سایت درواقع یک معرفی نامه فروش محصول است که با هدف تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار، طراحی شده است، بنابراین هدف آن فراهم کردن جزییات درباره محصول نیست. این نوع سایت، بازدیدکنندگان زیادی را جذب می‌کند وبازدیدکنندگان بیشتر، به معنی فروش و درآمد بیش‌تر برای شما است .

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 5 دی 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: كارآفرینی در خانه،     | نظرات()

مهارت های کارآفرینان

در یک بررسی از میان تعداد زیادی کارآفرین ، مهارتهای کارآفرینان به ترتیب میزان اهمیت لیست شدند .

مهارتها به ترتیب :

1– توانایی ایجاد یک تیم کامل

2 – رهبری و توانایی ایجاد انگیزه در کارکنان

3 – پشتکار

4 – انگیزش و بلند پروازی

5 – صداقت

6 – توانایی برقراری مناسب ارتباط

7 – اعتماد به نفس

8 – توانایی اجرایی

9 – داشتن اعتقاد به کار

10 – داشتن طرح یا ایده ای خوب

11 – دانش بازاریابی

12 – مهارتهای خوب ارتباطی

13 – داشتن مشاوران خوب

14 – دانش مالی و حسابداری

15 – مدرک دانشگاهی

نوشته شده در تاریخ شنبه 3 دی 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: كارآفرینی،     | نظرات()

مدل 7 اس مکنزی

سازمانهای موفق کارآفرین به توازن میان این هفت عنصر دست یافته اند و باید به تمام آنها به یک میزان توجه نمایند .

این عناصر شامل : 

نوشته شده در تاریخ شنبه 3 دی 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: استراتژی كارآفرینانه،     | نظرات()