تبلیغات
"/> "/> آفرینش پویا - مطالب اسفند 1390

هفت عادت برای كسب و كار موفق

برای كسب و كار موفق باید هفت عادت كلیدی ایجاد كنید. نبودن یا فقدان هر یك از این عادتها می تواند گزاف باشد.زمانی كه شما صلاحیت و لیاقت در هر یك از این سطوح را پیدا كنید سریعتر و راحتر از سایر رقبایتان می توانید به نتایج فوق العاده ای برسید.

1- برنامه كامل و سراسری: اولین نیاز برای كسب و كار موفق عادت برنامه ریزی می باشد. بطور كاملتر و با جزئیات بیشتری كه شما برای پیشبرد فعالیتهای خود برنامه ریزی می كنید باعث می شود كه خیلی سریعتر و آسانتر بتوانید برنامه های خود را پیاد ه سازی كنیدو به یك نتیجه مورد دلخواه خود برای شروع كسب و كار خود برسید.
شش مخفف
 pوجود دارد كه می گوید: (proper prior planning prevents poor performance)
برنامه ریزی درست اولیه از عملكرد ضعیف جلو گیری می كند" اگر 20% از وقت خود را برای برنامه ریزی كار خود اختصاص دهید با 80% با قی مانده به مجموع اهداف خود در كسب و كار می رسید. برای برنامه ریزی بهترو پیش برد عادتها این سوالها را از خود بپرسید و جواب دهید:
دقیقاً محصولات و خدمات من چه چیزهایی هستند؟
مشتریان من چه كسانی هستند ؟
علت خرید مشتریان من چیست؟
مشتری برای كار من به چه مقدار ارزش قائل است؟
چه چیزهائی باغث منع خرید مشتریان من در آینده می شود؟
چه چیزی باعث برتری تولیدات و محصولات من نسبت به سایر رقباء می باشد؟
چرا مشتریان بالقوه من از رقبای من خرید می كنند؟
چه چیز ارزشمندی را در خرید از رقبای من مشاهده می كنند؟
چگونه می توانم مشتریان رقبای خود را به خرید از محصو لات خودم ترغیب كنم؟
 چه چیزی باید مشتریان من را متقاعد كند كه خرید كردن از من را به سایرین ترجیح دهند؟
یكبار دیگر شما باید این سوالها را از خودتان بپرسید و جواب دهید، مرحله بعدی از برنامه ریزی آماده كردن هدف های خاص برای فروش و سود آوری می باشد.
شما باید دقیقاً افراد خود، پو ل، آگهی، بازاریابی، كه شما برای رسیدن به اهداف خود نیاز دارید را تعیین كنید.
برنامه ریزی كاملی كه شما برای هر مرحله از فعالیتهای كسب و كار خود قبل از شروع آن می كنید باغث می شود كه شما به یك موقعیت عالی در هنگام شروع آن عملكردها برسید.

2- سا زماندهی كنید قبل از اینكه شروع كنید:
یكبار دیگر شما یك برنامه كامل برای شروع كسب و كار خود توسعه می بخشید، شما باید عادتهایی از سازماندهی كردن مردم و منابع مورد نیاز قبل از شروع كسب و كار خود را ایجاد كنید. در یك سازماندهی تمام منابعی را كه تشخیص می دهید در فرایند برنامه ریزی به آن نیازمندید می آورید. گفته ای وجود دارد كه می گوید:
" غیر حرفهای ها از روی احساس سخن می گویند اما حرفای ها با منطق سخن می گویند" كاملاً ضروری است كه تمام عواملی كه قبل از شروع یك كسب وكار بدان نیازمندید را تشخیص دهید و آنها را جمع آوری كنید ، چرا كه حتی یك اشتباه كوچك در ابتدای راه می تواند باعث شكست كل كسب و كار شود.

3- پیدا كردن افراد مناسب:
سومین عادتی كه شما باید ایجاد كنید، استخدام كردن افراد مناسب می باشد كه شما را در رسیدن اهدافتان كمك می كند. 95% از موفقیت شما به عنوان یك كارآفرین و مدیر اجرائی می تواند به وسیله كیفیت وتوانمندی افرادی كه شما آنها را برای كار كردن یا كار كردن روی آن تیم استخدام می كنید بستگی دارد. حقیقت اینست كه بهترین موسسات بهترین افراد را دارند و بهترین موسسات درجه 2 افراد درجه 2 و بهترین موسسات درجه 3 میانگین یا حد واسط افراد را دارند، پس هر چقدرتوانمندی افراد بیشتر باشد كسب و كار نتیجه بهتری خواهد داشت.

4- عاقلانه وكالت دادن :
چهارمین عادتی كه شما برای پیشبرد كسب و كار درست می باشد. شما باید تواناییهای خود را در جهت محول كردن یك شغل درست،با یك شخص درست در یك مسیر درست توسعه بخشید، ناتوانی در یك وكالت بطور موثر می تواند باعث شكست یا اجرای نادرست شخصی شود و حتی می تواند شكست در كسب و كار را به همراه داشته باشد. با گسترش كسب و كار مسئولیت فرد بیشتر شده و در بعضی از مواقع بطور شخصی نمی توان از عهده همه اموربرآید، بنابراین یك وكالت عاقلانه می تواند به او در پیشبرد امور و موفقیت بیشتر كمك كند.

5- بررسی كردن اینكه شما چه انتظاراتی دارید:
پنجمین نیاز برای یك كسب و كار موفق عادت نظارت درست می باشد. شما باید یك سیستم نظارت درست برای كسب و كار خود ایجاد كنید و از انجام شدن آن مطمئن باشید. ضروری است كه شما نحوه اجرای كار خود را كنترل كنید و مطمئن شوید آن بر طبق زمان بندی و كیفیت سطوح مورد نیاز انجام می شود. همیشه گزارشی مبنی از جزئیات و كلیات كار خود را تهیه كنید و نظارت كامل برروی آن را اتخاذ كنید و همیشه از چگونگی انجام شدن آن مطلع باشید .

6- سنجش كارهای انجام شده :
ششمین عمل كارآفرینان موفق و مدیران اجرائی عادت اندازه گیری میزان كارائی می باشد.
شما باید به طور خاصی استانداردهای قابل اندازه گیری و بر گه های امتیاز را برای نتایجی كه شما بدان نیاز دارید را تعیین كنید.شما باید زمان شروع وموعد كارهای خود را با توجه به انتظارات خود مد نظر گرفته و آنها را زمان بندی كنید. یك مدیر موفق همیشه زمان بندی درست و كارآمدی نسبت به كسب و كار خود داردو انجام امور خود را ما بین آن زمان بندی از پیش تعین شده قرار می دهد. اهمیت انتخاب و مشخص كردن اهداف خاص، اندازه گیریها و سنجش آنها بسیار مهم می باشد.

7- مطلع ساختن مردم از كسب و كار:
هفتمین عادت برای افراد دارای یك كسب و كار موفق تهیه گزارش منظم و به دقت از نتایج كسب و كار برای مردم می باشد. مردم اطراف شما احتیاج بدان دارند كه بدانند چه چیزی در كسب و كار شما اتفاق می افتد، بانكدارها احتیاج دارند از نتایج مالی شما با خبر باشند، كارمندان شما احتیاج دارند موقعیت و شرایط شركت شما را بدانند. افراد كلیدی شما در همه سطوح نیازمند به آن هستند كه بدانند شركت شما به چه نتایجی خواهد رسید. با مطالعه برروی چندین هزار كارمند مشخص شده است كه مهمترین عاملی كه منجر به خرسندی از كار می شود " دانستن كار" می باشد. مردم در هر سازمانی به طور عمیق نیازمند این هستند كه بدانند و بفهمند چه چیزی در اطراف آنها و در رابطه با كار آنها اتفاق می افتد. بطور كاملتر و با دقت بیشتر مردم را از نحوه عملكرد خود مطلع سازید این امر باعث بهبود كسب و كار شما می شود و باعث می شود كه به نتایج بهتری در رابطه با كسب و كار خود برسید.

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 29 اسفند 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: مطالب مدیریتی و جالب،     | نظرات()

چهار استراتژی كلیدی برای موفقیت كسب و كار

چهار كلید موفقیت شغلی وكسب و كار وجود دارد كه می تواند شما را به شخص و شركت با ارزشتری تبدیل كند، توانایی های شما را مؤثرتر عرضه می كنند و شما را در حرفه خود با سرعت بیشتر به موفقیت برساند. این چهار استراتژی و كلید عبارتند از: تخصص، تمایز، تقسیم بندی و تمركز.

1ــ تخصص عبارت است از توانایی شما در بكار بستن استعدادتان آن هم در قسمتی حیاتی كه برای كمپانی شما یا مشتریانتان ارزشمند است. انتخاب این قسمت كه در چه زمینه ای تخصص داشته باشید در موفقیت بلند مدت شما بسیار تعیین كننده است. شما در چه زمینه ای تخصص و مهارت دارید؟

2ــ استراتژی تمایز عبارت است از اینكه چگونه خود را در یك یا چند زمینه كه تخصص دارید یا كارایی شما بهتر است برتری خود را نشان دهید. توانایی شما در متمایز كردن خود براساس كیفیت كار بالا بسیار مهم و كانون فعالیت شغلی شماست. همانطور كه یك سازمان باید حداقل در یك زمینه برتری داشته باشد تا رونق لازم را پیدا كند. شما هم به عنوان یك فرد باید حداقل در یك زمینه كاری برتر باشید. اگر از كارفرما یا كارمندان شما درباره شما بپرسند:«برتری او در چه زمبنه ای است؟» آنهاچه جوابی در مورد شما خواهند داد؟ در كدام قسمت كار شما برجسته هستید؟چه كاری را بهتر از هر كسی انجام می دهید؟ چه كاری را اگر شما انجام دهید سود زیادی نصیب سازمان شما می شود.
 اگر تاكنون در حرفه خود یك زمینه را مشخص نكرده اید تا در آن بهترین باشید، باید زودتر اقدام كنید. به توانایی خود و احتیاجات سازمان و مشتریان خود توجه داشته باشید چگونه باید باشد؟ چگونه می توانست باشد؟ نقشه شما برای تبدیل شدن به فردی برجسته در حرفه خود چیست؟ و چگونه میزان برتری خود را چه از نظر دانش و چه از نظر مهارت در یك زمینه كاری اندازه می گیرید؟ این اندازه گیری استاندارد شما را برای كارایی نشان می دهد. بهترین بودن در یك زمینه مهم از شغل و حرفه شما بیشتر از هر چیزی به پیشرفت شما كمك می كند.

3ــ تقسیم بندی بازار و مشتریان و گروه هدف عبارتست از توانایی شما در مشخص كردن افراد و سازمانهایی ( بطور كلی بازار ) كه سود بیشتری برای شما دارند. نحوه كار بدین صورت است كه شما به طور واضح مهمترین مشتریان خود را مشخص می كنید. و برای جلب رضایت این گروه خاص از مشتریان تصمیم گیری می كنید.
 اغلب شما می توانید خط مشی شغلی خود را با توجه به نیاز مشتریان مهم برای ساختن آینده تغییر دهید.

4ــ استراتژی تمركز عبارتست از توانایی شما در تمركز ذهنی برای روی خدماتی است كه برای آن شخص یا سازمان اهمیت دارد.

این چهار استراتژی (تخصص، تمایز، تقسیم بندی و تمركز) نقطه كانونی حیاتی برای رسیدن به دست آوردهای فوق العاده در سازمان و حرفه شماست.

از خود بپرسید:« كدام مهارت است كه اگر آن را در خود تقویت كنید بیشترین اثر مثبت را در حرفه شما به جا می گذارد؟ پاسخی كه به این سؤال می دهید را به عنوان یك هدف بنویسید و برای آن یك ضرب العجل تعیین كنید.برای خود طرح و نقشه داشته باشید و برای رسیدن به هدف پر تلاش باشید تا بر آن نائل شوید. این كلید واقعی رسیدن به موفقیت شغلی است.

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 28 اسفند 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: استراتژی كارآفرینانه،     | نظرات()

مزایای بازاریابی دهان به دهان ویژه كارآفرینان

مشتری، مشتری می آورد. این همان بازاریابی بر اساس توصیه فردی یا دهان به دهان است. البته بنظر من این جمله باید به به اینصورت اصلاح شود:
مشتری راضی، مشتری جدید می آورد.
بجای اینکه ، پول و هزینه زیادی صرف تبلیغات در نشریات کنیم تا مشتریان جدید بدست بیاوریم، بهتر است که برنامه ای داشته باشیم تا مشتریان کنونی ما، معرف کار و خدماتمان بشوند.مزایای بازاریابی بر اساس توصیه فردی یا بازاریابی دهان به دهان :
کم شدن هزینه ها - سهولت در همکاری - امکان تغییر در عادات خرید و جذب مشتریان جدید - شفافیت در قیمت و خدمات - کارکنان آگاه و علاقه مند - پشتیبانی خوب - ارتباط با مشتری و ...
موارد بالا در ادامه مطلب بررسی شده است .

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 28 اسفند 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: مدیریت بازاریابی و برند كسب و كارهای كارآفرینانه،     | نظرات()

ده استراتژی برای شروع عالی قرار ملاقاتهای كسب و كار

در زندگی هر شخص صاحب کسب وکار، یک روز ، با یک سری از ملاقاتها واحترامات تحت الفظی پرشده است .وقتی شما اولین برخورد با مشتری یا هم قطار خود را داشته باشید می خواهید که در مسیر درستی گام بردارید . انجام این عمل ، اولین برخورد وملاقاتهای پس از آن را به خوبی وآسانی میسر می سازد. قدمهای نادرست ، تلاش سختی جهت جبران احتیاج دارد. انرژی خود را برای بعد حفظ کنید واین استراتژی های آسان را جهت یک شروع موفق بکار برید .

1- هر گاه شخصی را ملاقات می کنید، بایستید.

این مورد به شما اجازه می دهد که با شخص مخاطب در یک حد برابر قرار بگیرید. با باقی ماندن در صندلی خود ، پیغامی با مضمون اینکه " تصور نمی کنید که شخص مقابل به اندازه کافی توجیهی جهت زحمت ایستادن داشته باشد " انتقال می دهید .اگر خود را در موقعیتی می بینید که نمی توانید بایستید ، ( مانند زمانی که پشت گلدانی با شاخه های بزرگ هستید !!) عذر خواهی کنید وتوضیح دهید .برای مثال می توانید بگویید : مرا ببخشید نایستادم . برگهای این گلدان مانع دید من می شوند .

2- لبخند بزنید .

احساسات ظاهری شما گویا تر از کلمات می باشند . به نحوی نگاه کنید که شما از ملاقات دیگران ، بدون توجه به آن چیزی که در ذهن دارید خرسند هستید . برای شخصی که زودتر از شما می ایستد ، لبخندی روی صورت بیاورید .

3- تماس چشمی داشته باشید .

نگاه کردن به اشخاصی که شما ملاقات می کنید ، بیانگر توجه وجلب نظر شما به آنهاست . اگر نگاه شما در جای دیگری باشد ، بیان می کنید که به دنبال شخص دیگری جهت پیشبرد میل تان هستید .

4- بی درنگ خودرامعرفی نمایید .

5- وقتی لازم است ، شرحی شامل اینکه که هستید بیان کنید .

کافی نیست که به فرض بگویید: " سلام .من ماری جونز هستم ." اطلاعات بیشتری بدهید :"سلام من ماری جونز هستم .من برای شرکت ... فعالیت می کنم ."

6- استوار دست بدهید .

بعنوان احترام دستخود را دراز کنید. شخصی که ابتدا دست خود را دراز می نماید احساس آسودگی واطمینان  می نماید . مطمئن باشید که بخش احترامات فیزیکی شما حرفه ای است . به نحوی دست ندهید که استخوان مچ خرد شود یا خیلی شل دست ندهید . اگر در دست دادن با خانمها وآقایان دستپاچه شدید از آن صرفه نظر کنید .

7- یاد بگیرید که چگونه یک معارفه روان داشته باشید .

در کسب وکار شما همیشه اشخاص با اهمیت کم را به اشخاص مهم معرفی می کنید . روش این کار به این ترتیب است که ابتدانام افراد مهم را ذکر کنید ، به دنبال آن با کلمات :" میل دارم معرفی کنم ..." وسپس نام افراد دیگر را ذکر کنید. مطمئن شوید که مطالبی درباره هر شخص بگویید تا دیگران بدانند چرا آنها رامعرفی می نمایید ومقداری اطلاعات خواهید داشت که با کدام شخص شروع به گفتگو نمایید .

8- تشخیص دهید که کدام شخص مهمتر است .

مشتری یا دورنمای کسب وکار مهمتر از رئیس شماست .فقط به خشنودی رئیس خود چشم نداشته باشید .

9- به اسامی در ملاقاتها توجه نمایید .

بسیار متعارف است که فکر کنید چه چیزی می خواهید بگویید وبه دیگران تمرکز نکنید . اگر شما تمرکزداشته باشیدوهنگامی که نامی را می شنوید ، تکرار کنید شانس بالاتری از قبل دارید .

10- اسامی کوچک اشخاصی را که برای دفعه دوم می بینید با اجازه خودشان بکار برید .

همه اشخاص نمی خواهند در جلسات ابتدایی به صورت غیر رسمی نامیده شوند .بهتر است در مسیر رسمی اشتباه کنید تا اینکه دیگران را با چوب وچماق بزنید .هدف شمادر بین چند دقیقه ابتدایی ملاقات با اشخاص دیگر دادن احساس راحتی به آنها وسهولتی است که آنها بخواهند با شما کار کنند .

 

وقتی شما برای آن برخوردهای بحرانی ابتدایی قوانین دلگرم کننده ای را رعایت کنید شما یک شروع محکم برای یک ارتباط سود بخش در دراز مدت را خواهید داشت .  

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 28 اسفند 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: مطالب مدیریتی و جالب،     | نظرات()

آدیداس ، كارآفرینی با نوآوری مستمر

نوآوری بخش جدانشدنی نامهای تجاری و برندهای بزرگ امروز دنیا است؛ آدیداس هم از قانون مستثنی  نیست. آدولف (معروف به ادی) دسلر (Adolph Adi Dassler) مغز متفکر اصلی برند آدیداس را، مردم به عنوان پایه گذار صنعت لوازم ورزشی مدرن می شناسند.

نوجوانی ادی در آلمان و در دوران رکود اقتصادی پس از جنگ جهانی اول سپری شد و در همین دوران به خانواده اش کمک می کرد که با استفاده از باقی مانده ی کیف های ارتشی، برای خود وسایلی درست کنند. ولی علاقه و اشتیاق اصلی او همیشه ورزش و به خصوص فوتبال بود. در سال 1920 ساخت کفشهای ورزشی را شروع کرد. او علاوه بر استفاده از تجربیات شخصی اش، با تعدادی زیادی پزشک، مربی ورزش و کارشناس ورزشی هم مشورت می کرد. از همان ابتدا روی «کارایی» هر کفش برای هر ورزش به خصوص تاکید داشت.بنابراین برای انواع گوناگون ورزش مثل دو، تنیس یا فوتبال کفشهای متفاوتی طراحی کرد. 

این شیوه ی کار مبتنی بر تحقیق گسترده، به زودی برای او شهرت جهانی به ارمغان آورد. ادی هنوز دهه ی بیست عمرش را پشت سر نگذاشته بود که « سرپرست تجهیزات ورزش جهان » لقب گرفت.

دسلر با نوآوری های پیوسته و پای‌بندی به طراحی کفشهای مناسب برای ورزشهای مختلف، توانس آدیداس را پیشاپیش دیگران قرار دهد. مثلاً در زمینه ی فوتبال دسلر متوجه شد که هنگام باران، بازیکنان کارایی خود را در زمین مرطوب از دست می دهند و به فکر اضافه کردن میخ هایی به کف کفشهای فوتبال شد، و همین کفشها به آلمان در تصاحب جام جهانی 1954 کمک کرد. دقیقاً مشابه همین ابتکار این دسلر بود که برای اولین از آج های ویژه ای در کفشهای دونده های استفاده کرد.

نوشته شده در تاریخ شنبه 27 اسفند 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: شرح زندگی كارآفرینان خارجی،     | نظرات()

هفت كسب و كار پیشنهادی برای خانه

در این مطلب هفت کسب و کار کوچک خانگی را که می تواند گزینه های طلایی برای شروع کسب و کار کارآفرینان باشد را معرفی کرده ایم. البته باید توجه داشته باشید که این مطلب ترجمه است و لزوماً تمام موارد آن در ایران قابل اجرا نیست، اما به هر روی آگاهی از روندهای جهانی در این زمینه نیز خالی از لطف نیست.

در ابتدای این مطلب، نویسنده به نکته ی ظریفی اشاره کرده است، نکته ای که اتفاقاً با نیازهای کارآفرینان ایرانی نیز تطابق دارد. نویسنده معتقد است، سرمایه و مسائل مالی از مهمترین موانع پیش روی کارآفرینان است، افرادی که توانایی اجاره یا خرید محل کار را ندارند، استخدام نیروی انسانی برای آنها موثر نیست و تنها چیزی که در اختیار دارند، زمان فراوان و احتمالاً مهارت و دانش است. این کسب و کارها دقیقاً برای شما است !

از منزل منشی دیگران باشید

بسیاری از شرکتها توانایی تجهیز دفتر خود برای نیروی کار فروان برای انجام کارهای روزمره را ندارند و این اصلاً چیز عجیبی نیست. اگر شما می توانید، از منزل برخی کارها نظیر ورود داده ها، تایپ، پاسخ به تلفن، فروش تلفنی و ... را انجام دهید، این فرصت را از دست ندهید. امروز در دنیا بسیاری از افراد در حال کسب درآمد از این روش هستند، در کشورهایی مثل هند این یک کسب و کار در سطح بین المللی است تا جایی که برخی شرکتهای آمریکایی امور مربوط به پاسخ گویی تلفنی خود را در بسیاری از ساعات شبانه روز به افرادی در هند برونسپاری کرده اند. بد نیست بدانید در ایران نیز چنین کارهایی شکل گرفته و رو به رشد است.

مشاور باشید !

اگر متخصص هستید و جداً شایسته هستید، این گزینه متعلق به شماست. بسیاری از افراد تحصیل کرده با تکمیل رزومه های خود موفق به پیدا کردن کار تمام وقت نمی شوند. اما اگر واقعاً تخصصی دارید، می توانید به عنوان مشاور در چند شرکت حضور داشته باشید ! البته ماهیت کار پروژه ای خواهد بود. برای شروع نیاز به سرمایه گذاری آن چنانی نیست، در سمینارها کارتهای ویزیت خود را به دیگران بدهید و از همه مهمتر، سایت خود را به سادگی راه اندازی نمایید و به دیگران معرفی نمایید .

در ebay بازاریابی کنید

خب این کار در ایران امکان پذیر نیست، اما بد نیست بدانید در امریکا افرادی هستند که از طریق فروش اجناس بدون استفاده در انبارها از طریق شبکه ی Ebay کسب درآمد می کنند.

صنایع دستی درست کنید

البته این اصلاً پیشنهاد جدیدی نیست و برخلاف مورد قبلی در ایران قابل انجام است و بهتر بگویم سالهاست که عده ای بسیاری با تولید صنایع دستی و لوازم کوچک تزیینی امرار معاش می کنند. البته برای این کار باید ذوق و استعداد باشید. هر چند کار صنایع دستی چندان ایده ی نوینی نیست، اما با ابتکارهای کوچکی می توان آن را تبدیل به یک کسب و کار کاملاً سوداور کرد. از شروع کار هراس نداشته باشید.

از خانه مدیر فروش دیگران باشید

شرکتهایی که حاضر هستند در ازای فروش محصولاتشان به شما حاشیه سود مناسبی بدهند کم نیستند ! این موضوع منحصر به فروش کالاهای مصرفی نمی شود (شاید برای کالاهای مصرفی در ایران کم و بیش این کار رایج باشد) شما می توانید حتی برای فروش محصولات صنعتی نیز کارهای فروش یک کارخانه را انجام دهید !

خدمات آموزشی

خب این هم یکی از ایده های تکراری است ! خدمات اموزشی دهید. تعداد افراد شاغل در این زمینه بسیار زیاد هستند، فارغ التحصیلانی رشته های مختلف به دانش آموزشان دبیرستانی تدریس می کنند یا در آموزش موسیقی و هنر فعال هستند ! شما هم می توانید یکی از این افراد باشید !

خدمات به کهنسالان

یک کسب و کار بسیار داغ در اروپا و امریکا است ! افزایش امید به زندگی در جوامع امروز در کنار درآمدهای بازنشستگی یک تمایل ویژه و تقاضای بالا بین کهنسالان برای دریافت خدمات نگهداری و مراقبت ایجاد کرده است. البته اینجا منظور فقط پرستاری نیست، کهنسالان تمایل دارند برای انجام بسیاری از امور غیر شخصی نیز از خدمات شما استفاده کنند.

نوشته شده در تاریخ شنبه 27 اسفند 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: كارآفرینی در خانه،     | نظرات()

آثار كارآفرینی بر جامعه

دامنه‌ی تاثیرات کارآفرینی بر جامعه بسیار وسیع است. از تغییر در ارزش‌های اجتماعی تا رشد شتابان اقتصادی، محققین تغییرات مختلفی را که رواج فرهنگ کارآفرینی در یک جامعه ایجاد می‌کند بررسی کرده و آثار آن را از دیدگاه‌های متفاوت مورد بحث قرار داده اند، برخی از تاثیرات ذکر شده عبارتند از:

• ایجاد ثروت

• اشتغال‌زایی

• ایجاد و توسعه فناوری

• ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاری

• شناخت، ایجاد و گسترش بازارهای جدید

• افزایش رفاه

• ساماندهی و استفاده اثربخش از منابع

پیامدهای مثبت توسعه کارآفرینی در اقتصاد کشور بیش از سایر اثرات آن مورد توجه قرار گرفته است. به باور محققین، کارآفرینان از رسیدن نظام اقتصادی به تعادل ایستا جلوگیری می کنند و بواسطه رفتارهای فرصت جویانه خود، اقدام به فرصت سازی برای کلیت نظام اقتصادی می نمایند. تاثیرات دیگری نظیر ایجاد اشتغال و رشداقتصادی نیز مدنظر پژوهشگران بوده است.

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 25 اسفند 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: كارآفرینی،     | نظرات()

سخنان حكیمانه

اگر كار تفریح باشد ، زندگی لذتبخش است و اگر وظیفه باشد ، زندگی بردگی است .
ماكسیم گوركی 

مردم از من می پرسند كی قصد بازنشستگی دارم . من به آنها می گویم همین الان هم بازنشسته هستم . من آنچه را كه مشغول انجامش هستم كار نمی دانم .
نورمن برودسكی

شكست خوردن اغلب حالتی موقت است اما تسلیم شدن چیزی است كه آنرا دایمی می سازد .
ماریلین وس ساونت 

هر پیروزی بزرگی پس از چندبار شكست بدست ما آید .
چارلز اف كترینگ

هدف بدون برنامه تحقق نخواهد یافت .
دبلیو جی ردین

اگر بتوانید خطری را پیش بینی نمایید از نیمی از آن بر حذر می باشید .
نورمن برودسكی 

فقدان فرصت اغلب چیزی بیش از فقدان هدف یا جهت نیست .
ماریلین وس ساونت 

برنامه ریزی فرآیندی است كه بموجب آن شما آینده ی خود را دائما می سازید .
روجر فریتز

شما باید در چارچوب استراتژی حركت نمایید . آنچه استراتژی را تعیین می كند طرح جامعی است كه برای رسیدن به هدفتان آن را اجرا می كنید .
ژان فریمن 

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 24 اسفند 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: سخنان جالب درباره كارآفرینی،     | نظرات()

ویژگیها و الگوهای رفتاری كارآفرینان

در اینجا قصد داریم دیدگاه های محققین و اندیشمندان علوم رفتاری را در ارتباط با كارآفرینی بیان نماییم :

مك كله لند : كارآفرین كسی است كه یك واحد اقتصادی را سازماندهی نموده و ظرفیت تولید را افزایش میدهد . كارآفرینان نیاز به توفیق بالا دارند و مخاطره پذیر می باشند .

رابرت لمب : نقش تصمیم گیرنده را به كارآفرینان داده و كارآفرینی را نوعی تصمیم گیری اجتماعی می دانست كه توسط نوآوران اقتصادی انجام می شود و كارآفرینان اند كه جوامع را ایجاد كرده و نمادهای اجتماعی و اقتصادی را بوجود می آورند 

هوشلیتز : همراه با رشد تولیدات در جوامع سرمایه داری ، كارآفرینان ظهور می كنند و عملكرد آنان عدم قطعیت را به دنبال دارد 

هربرتون ایوانز : كارآفرین تعیین نوع كسب و كار و تصمیم گیری درخصوص ماهیت كالا ، خدمات ، اندازه موسسه و مشتری های مدنظر را برعهده دارد و پس از این مرحله مسئولیت برعهده مدیریت است و كارآفرینان باید هوشیارانه عمل نمایند .

ردلیچ : كارآفرین را مدیر ، سرپرست ، هماهنگ كننده ، برنامه ریز ، نوآور و تصمیم گیرنده نهایی می داند .

ژوزف مك گوایر : نقش كارآفرینی را در ارتباط با تنوع فرهنگ ها مختلف می بیند و عوامل زیر را مورد توجه قرار می دهد : عقاید اجتماعی - هنجارها - پاداش رفتارها - آرمان های فردی و ملی - مكاتب دینی - تعلیم و تربیت 

پنروز : شناسایی و بهره برداری از فكرهای فرصت طلبانه برای گسترش شركت های كوچك را جنبه ی اصلی كارآفرینی می داند

شالن برگر : كارآفرینی مترادف جسور ، مخاطره جو ، مخاطره پذیر و مجری است و متضاد سازگاری ، محافظه كاری و روزمرگی می باشد 

هاری : دودسته فعالیت ویژه كارآفرینان ف وظیفه اول اجرایی و دوم رابط بودن است 

كارلند : ویژگی اصلی كارآفرین را رفتار نوآورانه دانسته و كارآفرین از تجارب مدیریت استراتژیك در فعالیت خود استفاده می كند ، كارآفرین شغل به وجود آورده و رفتار خلاقانه دارد .

چل و هاورث : كارآفرینان قابلیت مشاهده و ارزیابی فرصت های تجاری ، گردآوری منابع و دستیابی به مزایای حاصل را دارا می باشند .

هوارد آلدریچ و كاترین زیمر : كارآفرینی یك فرآیند است و كارآفرینان باید بین منابع و ساختار فرصت ارتباط برقرار نمایند 

واندرورف و براش : گفته اند كارآفرینی مشتمل بر اشتراك رفتارهای زیر است : ایجاد و تاسیس - مدیریت عمومی و جهت دهی و تخصیص منابع - نوآوری - مخاطره پذیری - نیت و قصد دستیابی به سطوح بالای رشد 

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 24 اسفند 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: تئوریها و نظریات كارآفرینی ،     | نظرات()

برایان تریسی هم یك كارآفرین است !!!!!!!

من در آغاز زندگی به جز داشتن یک ذهن کنجکاو از مزایای چندانی بهره مند نبودم.درمدرسه درس نمی خواندم و شاگرد ضعیفی بودم و دست آخر هم ترک تحصیل کردم. سالها به کارهای سخت یدی مشغول بودم و آینده ی امید بخشی را در پیش روی خود نمی دیدم

در جوانی در یک کشتی باربری کار پیدا کردم و رفتم تا دنیا را ببینم . به مدت هشت سال سفر کردم ، کار کردم ، کار کردم و باز هم سفر کردم تا اینکه نهایتا بیش از هشتاد کشور را در پنج قاره جهان دیدم . 
وقتی دیگر نتوانستم کار یدی پیدا کنم به سراغ فروشندگی رفتم . از این خانه به آن خانه می رفتم و با درصد معینی که از فروش کالاها نصیبم می شد گذران زندگی می کردم . مدتها درگیر فروش اجناس مختلف بودم تا اینکه یک روز به اطرافم نگاه کردم و از خود پرسیدم : « چطور است که دیگران از من موفق ترند ؟

آن وقت دست به کاری زدم که زندگی مرا از این رو به آن رو کرد . به سراغ فروشندگان موفق رفتم و از آنها پرسیدم که چطور کار می کنند . آنها به من گفتند که چه کار می کنند و من هم به نصیحت هایشان عمل کردم و فروشم بالا رفت . نهایتا آنقدر پیشرفت کردم که تبدیل به یک مدیر فروش شدم . در کار مدیریت فروش هم از همان استراتژی پیروی کردم تا یاد گرفتم کسانی که د کار مدیریت فروش موفق هستند چه کار می کنند و آنوقت خودم هم همان کارها را انجام دادم .

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 21 اسفند 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: شرح زندگی كارآفرینان خارجی،     | نظرات()

كارآفرینی كه در سختیها ایده ای یافت

كاشینگ‌ لی متولد 13 ژوئن سال 1928 در چین، با ثروت خالص 2/16 میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد در شرق آسیا و نفر 16 در لیست ثروتمندترین افراد در جهان است.
وی در حال حاضر رییس شركت (HWL (Hutchison Whampoa Limite و شركت چئونگ كنگ می‌باشد. او همچنین بزرگ‌ترین فروشنده محصولات بهداشتی و آرایشی در جهان است.
HWL یكی از بزرگ‌ترین شركت‌های بازار سهام هنگ كنگ است كه در لیست 500 شركت برتر فورچون نیز قرار دارد. این شركت چند ملیتی كه در كشورهای زیادی در سرتاسر دنیا فعالیت می‌كند، مالك دامنه گسترده‌ای از شركت‌ها در صنایع مختلف است. از جمله این صنایع، می‌توان به مخابرات، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های تولیدی و تجاری و سرمایه‌گذاری در بندرهای جهان اشاره كرد.
لی كا شینگ در چائوژو در ایالت گوانگ دانگ متولد شد. خانواده لی برای اجتناب از آشوب‌های سیاسی آن زمان در چین به هنگ‌كنگ فرار كرده و در خانه عموی ثروتمند او ساكن شدند. موفقیت عموی لی به همراه ثروت بسیار زیادش مشوقی برای این بود تا لی عزمش را برای پیشرفت جزم كند. لی همچنین با دختر همان عمویش ازدواج كرد.

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 21 اسفند 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: شرح زندگی كارآفرینان خارجی،     | نظرات()

10 گام برای سازمانهای کارآفرین موفق

در مورد سازمان های کارآفرین چیزی تحت عنوان شانس وجود ندارد بلکه آنها باید نسبت به بقیه سریعتر عمل نموده و نسبت به رقیبان فرصتها را زودتر تشخیص داده و ده گامی که در زیر بر شمرده ایم آنهایی است که سازمان باید بردارد اگر می خواهد سازمان کارآفرین به معنای واقعی کلمه باشد .

1 – باور داشتن و اعتقاد به سازمان : سازمانی که چنین اعتقادی داشته باشد همواره برخود می بالد و آرزوی افراد این است که سازمان پیوسته راه رشد را بپیماید .

2 – چشم انداز : باید برای آینده ی سازمان مسیر روشن و مشخصی وجود داشته باشد و چشم انداز رویایی است که سازمان می کوشد به آن دست یابد . اهداف بلند مدت سازمان باید مشخص ، قابل اندازه گیری ، متمرکز بر مشتری ، مورد توافقی ، واقعی و دستیافتنی در زمان مشخص باشد .

3 - شناختن مشتری : موفقیت هر سازمانی در دست مشتریان آن سازمان می باشد و سازمان نه تنها باید نظر و رضایت مشتریان را جلب کند بلکه باید کاری کند از محصولات سازمان لذت ببرند تا مشتریان خریدهای خود را تکرار نمایند . برای شناخت مشتریان میزان زیادی وقت صرف نمایید و با آنان رابطه صمیمانه برقرار نمایید و شکایتهای مشتریان را همواره به عنوان منبعی از فرصت برشمارید .

4 – تجزیه و تحلیل محیط : عوامل موجود در محیط خارجی را به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید تا از آن طریق بتوانید نقاط قوت و ضعف را از دیدگاه فرصتها و تهدیدات مورد ملاحظه قرار داده و نهایت استفاده از فرصتها را بده و اثر تهدیدات را حداقل نمایید .

5 – درک سازمان : سازمان کارآفرین باید خود را بطور کامل بشناسد و نقاط قوت و ضعفش را شناسایی نماید تا از انجام امور در سطح بالا اطمینان یابد و ضعفها را برطرف نموده یا حداقل نماید .

6 – محاسبه ریسک : سازمان کارآفرین سازمانی ریسک پذیر است ولی تنها زمانی ریسک ها را می پذیرد که به دقت آنها را شناخته و ارزیابی نموده باشد .

7 – تحمل شکست و گرفتن درس از آن : همواره باید در پی علت شکست برآمد و آن را بررسی و تجزیه تحلیل نمود نه به این منظور که مقصر و خاطی را شناسایی نمود بلکه به این دلیل که راهکارهایی اتخاذ نمود دیگر چنین اشتباهات و تجارب منفی تکرار نشوند و از این اشتباهات چه درسهای جدیدی می توان گرفت در عین حال که خاطیان نیز تنبیه خواهند شد و در کل سازمانهای کارآفرین سازمانهایی یادگیرنده می باشند .

8 – قائل شدن ارزش برای افراد و شاداب کردن محیط کار : اگر افراد و کارمندان از محیط کار لذت ببرند حتما آنان تلاش بیشتری خواهند نمود و وفاداری آنها به سازمان افزایش می یابد . سازمان کارآفرین به افراد این آگاهی را می دهد که هرکس از آنچه در سازمان می گذرد آگاه است .

9 – باید کارهای روزانه را انجام داد و از آنان که این وظیفه ها را انجام می دهند تقدیر نمود : سازمان باید به تمام کارکنان از یک زاویه بنگرد و خلاقیت و نوآوری مورد تشویق قرار گیرد و نباید در بین کارکنان گروه بندیهایی چون خودی و غیر خودی انجام گیرد .

10 – باید دانست تا چه زمانی باید ماند ، از چه بازاری باید خارج شد و در چه زمانی باید بدانگونه عمل کرد : در این مرحله ماتریسی چون ماتریس بوستون کارآمد میباشد و باید استراتژی را دانسته و نوع مناسب آن را اتخاذ نمود . 

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 16 اسفند 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: كارآفرینی،     | نظرات()

کارآفرینی که از بیماری فرصت ساخت

خیال عبدالله‌ زاده متولد سال 1341 در شهر مهاباد است، دیپلم اقتصادش را که می‌گیرد ازدواج می‌کند و بعد از آن به دلیل شغل همسرش به روستای حمزه‌آباد می‌رود. «به روستا که رفتم با همه روستاییان سریع دوست شدم. خانواده همسرم بسیار گسترده‌ بود، یک خانواده 45 نفری. آنجا به اهالی روستا، خیاطی و تزریقات و پانسمان یاد می‌دادم». همسرش مددکار ترویج کشاورزی است و خودش آموزش کشاورزی را از سال 72 شروع کرده. «از کودکی علاقه زیادی به کشاورزی و گیاهان داشتم. وقتی در سال 73 به بیماری سیاتیک مبتلا شدم، پزشکان می‌خواستند پاهایم را قطع کنند. اما من ناامید نشدم، دست به کار شدم و شروع به شناسایی گیاهان دارویی کردم. بعد از آن توانستم با ترکیب چند گیاه، بیماری‌ام را درمان کنم».

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 16 اسفند 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: شرح زندگی کارآفرینان ایرانی،     | نظرات()

کارآفرینی پس از بازنشستگی

عنوان شركت:مجتمع صنایع غذایی آریا
موضوع كسب و كار: تولید محصولات غذایی
در سال 1338 در شهر همدان متولد شدم. متاهل هستم و همسرم دارای درجه دكتری در رشته ادبیات می‌باشد. در سال 1347 موفق به اخذ دیپلم در دانشسرای مقدماتی یزد شدم و در سال 1350 به عنوان اولین نفر در مقطع كاردانی در رشته علوم تجربی، ریاضی از دانشسرای عالی اصفهان فارغ‌التحصیل شدم.

از سال 1347 به عنوان مدیر- آموزگار در شهرستان نیریز یزد مشغول به كار شدم و تا سال 1373 به عنوان مدیر مدارس در مقاطع مختلف شهرستان یزد مشغول به كار بودم.

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 16 اسفند 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: شرح زندگی کارآفرینان ایرانی،     | نظرات()

پایان نامه های كارآفرینی

فهرستی از تعداد زیادی از پایان نامه های كارآفرینی انجام شده در دانشگاه تهران گردآوری شده است .

1 - شناسایی عوامل موثر در كارآفرینی سازمانی مطالعه موردی اداره كل خدمات شهری شهرداری تهران
2 - شناسایی موانع كارآفرینی دانشگاهی در دانشگاه علوم كشاورزی و منابع طبیعی استان گرگان
3 - شناسایی عوامل داخلی موثر بر عملكرد شركت های نوپا
4 - شناسایی عوامل تاثیرگذار بر بكارگیری فن آوری اینترنت در شركت های كوچك و متوسط شهر تهران
5 - شناسایی عوامل  اساسی موفقیت در پیاده سازی مدیریت دانش در كسب و كارهای كوچك و متوسط قطعه سازان خودرو 
6 -  شناسایی راهكارهای توسعه صادرات قطعات خودرو در ایران با رویكرد كارآفرینانه 
7 - الگوی كارآفرینی اجتماعی در موسسات خیریه شهر تهران 
8 - شناسایی و الویت بندی فرصت های كارآفرینانه در بیمارستان 
9 - شناسایی موانع پذیرش و توسعه تجارت الكترونیكی در كسب و كارهای كوچك در ایران 
10 - شناسایی موانع استقرار پایدار سیستم مدیریت كیفیت در كسب و كار های كوچك و متوسط
11 - شناسایی مفاهیم موثر كسب و كار و كارآفرینی در كتب تعلیمات اجتماعی مقطع ابتدایی 
12 - شناسایی استراتژی توسعه تحقیقات كارآفرینی در ایران 
13 - زمینه های بروز  و پرورش كارآفرینی در میان دانشجویان و دانش آموختگان رشته كتابداری
14 - شناسایی فرصت ها در حوزه خدمات پس از فروش خودرو و ارائه راهكارهای بهره برداری از این فرصت ها
15 - تاثیر گرایش كارآفرینانه و استراتژی بر عملكرد شركتهای تولید كننده قطعات خودرو در استان تهران
16 - تحلیل محتوای نهج البلاغه با رویكرد ویژگیهای شخصیتی كارآفرینانه
17 - تبیین عوامل فردی و اجتماعی موثر بر قصد كارآفرینانه در كشور 
18 - تاثیر ساختار سرمایه بر عملكرد مدیران كارآفرینی در شركت های مخاطره پذیر
19 - بررسی چگونگی تاثیر كاركردهای صنعت پست بر توسعه كسب و كارهای اینترنتی 
20 -  ارزیابی نگرش كارآفرینانه مدیران باشگاه های ورزشی بانوان تهران
21 - ارزیابی گرایش كارآفرینانه سازمانی در شركت ایران خودرو 

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 15 اسفند 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: پایان نامه كارشناسی ارشد،     | نظرات()

مقالات كارآفرینی

دوستان عزیز و بزرگوار و همراهان همیشگی نشریه آفرینش پویا باید به اطلاع برسانیم تعدادی مقاله در زمینه كارآفرینی جمع آوری شده است كه در فهرست صفحات جانبی درج شده است و مقالات مفید و جالبی می باشند و عناوین آنها در پایین نیز آمده است كه می توانید روی آنها كلیك نمایید .















نوشته شده در تاریخ دوشنبه 15 اسفند 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: مقالات کارآفرینی و مدیریت،     | نظرات()

كارآفرینی كه علاقه اش را به شغلی پردرآمد تبدیل كرد

گفت و گو با بهرام جعفری مدیر گل فروشی بهرام :

چه شد که بهرام، پاگرفت و تا این حد محبوب شد؟
من از 12 سالگی تا حالا که 72 سال دارم کار پرورش گل را انجام می‌دهم. پدرم در این کار بود؛ همین‌طور دایی‌هایم. در آن ‌موقع گل به معنای امروزی شناخته شده نبود نه گل‌بخری بود، نه گل‌فروشی و نه گل‌کاری. اصلا گل شاخه‌ای معنایی نداشت چه برسد به پرورش آن به ‌صورت انبوه. آن ‌موقع همه گل را به صورت گلدانی می‌خریدند و بیشتر مردم هم در خانه‌هایشان باغچه داشتند و گل‌های بوته‌ای می‌کاشتند. حدود 60 سال پیش بود که وارد این فعالیت شدم. اوایل کار، در کرج بودیم و آن ‌موقع هنوز تهران به این بزرگی نشده بود. بعد چندسالی با دایی‌هایم در بهارستان کار کردم، کم‌کم جدا شدم و حدود 25 سال در خیابان طالقانی گل‌فروشی داشتم. حالا هم حدود 33-32 سالی است که گل‌فروشی بهرام را در جردن اداره می‌کنم. من مشتریانی دارم که حالا نوه‌هایشان هم اینجا می‌آیند و از من گل می‌خرند و در واقع مشتری خانوادگی گل‌فروشی بهرامند. فکر می‌کنم کیفیت گل‌های ما باعث شد تا مردم به اینجا اعتماد کنند؛ به گل‌ها به چشم فرزندانم نگاه می‌کنم.

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 9 اسفند 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: شرح زندگی کارآفرینان ایرانی،     | نظرات()

از بازی با كودك تا ایجاد ایده عروسك باربی

متل (Mattel) بزرگ‌ترین كمپانی اسباب بازی‌سازی در دنیا است كه در سال 1945 توسط «هارولد مت متسون» و «الیوت هندلر» در ایالت كالیفرنیای جنوبی آمریكا تاسیس شد.
متل بزرگ ترین كمپانی اسباب بازی سازی در دنیا است که در سال 1945 توسط «هارولد مت متسون» و «الیوت هندلر» در ایالت کالیفرنیای جنوبی آمریکا تاسیس شد.
نام متل از ترکیب «مت» و «ال» ساخته شده است. این شرکت، ابتدا قاب عکس تولید می کرد و سپس به ساخت مبلمان خانه و در نهایت به تولید اسباب بازی روی آورد. این کمپانی در سال 1955 با کلوپ میکی ماوس برای تبلیغ اسباب بازی ها به همکاری در نمایش های تلویزیونی پرداخت که موجب دگرگونی ساختاری در تجارت اسباب بازی شد.

در ۱۹۵۶ به دلیل علاقه دختر هندلر به عروسک های کاغذی، طرح ساخت عروسک را دنبال کردند. روث هندلر هنگام مشاهده بازی دخترش باربارا با عروسک های کاغذی متوجه شد او از بازی دادن آنها در نقش بزرگسالان لذت می برد. آن زمان اغلب عروسک ها به شکل کودکان خردسال ساخته می شدند. روث ایده ساخت عروسکی با اندام بزرگسالان را به شوهرش الیوت پیشنهاد نمود؛ اما وی به عنوان مدیر شرکت متل اشتیاقی به این پیشنهاد نشان نداد.

نوشته شده در تاریخ شنبه 6 اسفند 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: شرح زندگی كارآفرینان خارجی،     | نظرات()

پایان نامه كارآفرینی

عناوین پایان نامه را به این دلیل درج می نماییم كه اگر علاقه به مطالعه آنها دارید به آنها رجوع نمایید و از موضوعات و كارهای تحقیقاتی در زمینه كارآفرینی در سطح كارشناسی ارشد آگاه باشید و شما نیز اگر دانشجوی ارشد هستید بتوانید موضوعی را انتخاب نمایید كه یا جدید باشد یا تكمیل كننده و ادامه دهنده این تحقیقات انجام گرفته توسط دوستان باشد .

لیست پایان نامه ها :
1 - ارزیابی نقش كارآفرینی سازمانی در عملكرد سازمانی 
2 - شناسایی تاثیر بكارگیری چرخه مدیریت دانش بر نوآوری در شركت های كوچك و متوسط
3 - نقش شبكه های اجتماعی در تشخیص فرصت های كارآفرینی در كارآفرینان پاركهای علم و فناوری و مراكز رشد تهران
4 - فعالیت كارآفرینانه در سطح ملی متاثر از شرایط نهادی مطالعه جهانی بر اساس داده های GEM
5 - فراوری سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در ایران ، تهیه مدل كسب و كار و ارائه طرح كسب و كار
6 - عوامل موثر بر استراتژی های تجاری سازی تحصیلات دانشگاهی صنعت گذاران ایران
7 - طراحی مدل كسب و كار كلینیك مجازی سلامت و روان
8 - طراحی چارچوب شایستگی اساتید كارآفرینی جهت تربیت دانشجوی كارآفرین 
9 - طراحی الگوی یادگیری غیر رسمی كارآفرینان صنایع ICT
10 - شناسایی نقش محتوای برنامه دروس منتخب دوره كارشناسی رشته برق در ایجاد و تقویت نگرش كارآفرینانه 
11 طراحی الگوی كارآفرینی اجتماعی در سازماندهی كودكان خیابانی

نوشته شده در تاریخ شنبه 6 اسفند 1390    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: پایان نامه كارشناسی ارشد،     | نظرات()