تبلیغات
"/> "/> آفرینش پویا - مطالب آبان 1392

از دهانتان بعنوان کنترل پخش کننده موسیقی استفاده کنید

در سال های اخیر همواره در خیابان و مترو و سایر اماکن افرادی را مشاهده می کنیم که هدفون داخل گوششان می باشد و در حال گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود هستند. آیا تا به حال با نگاه کارآفرینانه به این قضیه نگاه کرده اید ؟ چه فرصت های کارآفرینی و کسب و کاری در پی این گرایش ایجاد خواهد شد و چه تجهیزات و لوازم جدیدی مورد استقبال این افراد قرار خواهد گرفت ؟

محققان درحال ساخت یک دستگاه پخش موسیقی بی سیم هستند که شبیه سر هدفون داخل گوش قرار گرفته و به وسیله حالت گاز گرفتن دندانها کنترل می شود.
این دستگاه پخش موسیقی که اسپلیت نامگذای شده سیم هدفون را حذف کرده و نیاز برای قرار دادن دستگاه پخش موسیقی در جیب را هم از بین برده است.

 این دستگاه که ساخت آن دو سال برای شرکت تازه کار گرینوینگ در میامی، فلوریدا طول کشیده دربرگیرنده یک جفت سر هدفون است که یک قطعه مستطیل شکل کوچک از هرکدام از آنها بیرون آمده است.

داخل این مستطیلها که از جنس فولاد مقاوم در برابر زنگ ساخته شده یک برد مداری کوچک قرار یک باطری کوچک، یک تراشه حافظه، یک پردازنده و چند جز تشکیل دهنده ضروری برای پخش فایلهای صوتی دیجیتالی با کیفیت وجود دارد.

این دستگاه کوچک از ساعتهای کریستالی دقیق و یک سیگنال کوتاه رادیویی حوزه نزدیک برای همزمان سازی پخش موسیقی، تغییر صدا و یا تغییر ترک موسیقی استفاده می کند.
استفاده از ساعت کریستالی در دستگاه با این هدف صورت گرفته است که موسیقی که در هر دو گوش شنیده می شود یکسان و همزمان باشد، استفاده از ساعت کریستالی نیاز به وصل شدن از طریق بلوتوث یا وای فای را از بین برده است. به جای آنکه هرکدام از دستگاه ها توی گوش یک فایل واحد را پخش کنند هر کدام یک فایل را به طور همزمان پخش می کنند.

 اسپلیت بدون هیچ دکمه یا میکروفونی برای فرمان صوتی از شتاب سنج خود برای کنترل استفاده می کند. این روش برای پاسخ دادن به حالت گاز گرفتن دندانهای کاربر طراحی شده است.

فشار دندانها روی هم فایل موسیقی را تغییر می دهد، دو فشار صدا را تغییر می دهد و به منظور پرهیز از تغییرات تصادفی تنها با یک ضربه روی قسمت مستطیل شکلی که داخل گوش قرار داد می توانید دستگاه را به روی حالتهای دندانی قفل کنید.


نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 30 آبان 1392    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: تازه های تکنولوژی،     | نظرات()

تغییر الگوی جمعیتی جهان اسلام

بررسی الگوهای جمعیتی و تجزیه و تحلیل آن بعنوان یک منبع برای شناسایی ایده و فرصت کارآفرینی بحساب می آید . در مطلب حاضر که گزارشی از اندیشکده آمریکایی بلفر می باشد به تغییر نمودار جمعیتی جهان اسلام و روند کاهش زاد و ولد در بین مسلمانان پرداخته شده است که متن کامل در ادامه مطلب آمده است.

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 30 آبان 1392    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: اخبار و گزارشات ویژه کارآفرینان،     | نظرات()

تخت خوابی که شما را از زلزله مصون می دارد

همه زلزله را بعنوان یک بلای طبیعی می شناسیم و نمی توان برای آن درمانی در نظر گرفت و تنها راه حل برای آن مقاوم سازی و ارائه تجهیزات ایمنی و مقاوم در برابر زلزله می باشد. گرایش مردم بخصوص در کشور های زلزله خیز به داشتن تجهیزات مقاوم در برابر زلزله فرصت کسب و کاری را فراهم نموده است که در حال حاضر تخت خواب ضد زلزله طراحی و ساخته شده است.

پس از وقوع زمین‌لرزه پر قدرت 9.7 ریشتری توهوکو ژاپن در ماه مارس 2011 میلادی، مخترعان و طراحان ژاپنی طرح‌های مختلفی را برای به حداقل رساندن خسارات ناشی از زلزله ارائه کرده‌اند.

ژاپن یکی از مناطق زلزله خیز جهان محسوب می‌شود، بطوریکه یک پنجم زلزله‌های مخرب جهان در این کشور روی می‌دهد. محققان شرکت صنعتی "شینکو" تخت خواب ضد زلزله Wood Luck را طراحی کرده‌اند که از سقوط آوار بر روی فرد در هنگام خواب پیشگیری می‌کند. این تخت خواب که به شکل یک خانه طراحی شده است، دارای یک سقف و چهار پایه یا دیرک در اطراف است که از چوب سرو با دوام 30 تا 40 ساله ساخته شده است. سقف و پایه‌های چوبی بسیار مستحکم در کنار بست‌های فلزی مقاوم امکان تحمل 65 تن فشار ناشی از سقوط آوار را فراهم می‌کند. این محصول که بصورت تخت‌خواب‌های تک نفره طراحی شده با قیمت بالای پنج هزار و 747 دلار به بازار عرضه شده است. 


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 29 آبان 1392    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: تازه های تکنولوژی،     | نظرات()

نیاز کشور ایجاد 8.5 میلیون شغل در دو سال


طبق گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی ، سالانه یك میلیون نفر از جوانان كشور به سن كار می رسند و با احتساب ۳.۵ میلیون نفر بیكار فعلی و ۵ میلیون نفر كه به این جمعیت اضافه خواهد شد، باید در دو سال آینده برای ۸.۵ میلیون نفر شغل ایجاد كنیم.
چگونه این مهم برآورده خواهد شد ؟
آیا دولت باید شغل ایجاد کند یا به افراد خلاق و کارآفرین بهای لازم برای این امر داده شود ؟
ادامه متن خبر در ادامه مطلب آمده است
.

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 29 آبان 1392    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: اخبار و گزارشات ویژه کارآفرینان،     | نظرات()

یخچال با قابلیت اتصال به اینترنت

امروزه گرایش و علاقه برای استفاده از اینترنت در هر زمان و هر مکان بسیار زیاد می باشد و همین علاقه زمینه را برای ساخت لوازم و تجهیزاتی که قابلیت دسترسی به اینترنت را فراهم کنند را ایجاد نموده است و پس از تلویزیون اکنون نوبت به یخچال است تا امکان دسترسی به اینترنت را برای مصرف کنندگان فراهم کند.

یخچالی با قابلیت دسترسی به اینترنت برای نمایش تصاویر خانواده یا دستورهای آشپزی از سوی شرکت کره جنوبی سامسونگ ‌الکترونیکس رونمایی شد.

این یخچال دارای نمایشگر صفحه لمسی 10 اینچی با نرم افزار وای فای است که به کاربران امکان می دهد به ملاحظه اخبار اینترنتی و وضع هوا بپردازند و تصاویر و اطلاعات را ذخیره کرده یا مشاهده کنند.طبق اعلام سامسونگ این یخچال همچنین می تواند عکس های خانوادگی را به تلفن های همراه و دستگاه های بی سیم دیگر ارسال یا از آنها دریافت کند.همچنین با داشتن امکاناتی مانند"اسمارت اکوسیستم" میزان مصرف ماهانه برق رابه 8 . 31 کیلو وات کاهش می دهد که موجب صرفه جویی حدود 10 درصد در صورتحساب برق می شود.جدیدترین محصول سامسونگ با 2 هزار و 174 دلار برای مصرف کنندگان کره ای در نظر گرفته شده، این شرکت هنوز برنامه ای برای فروش آن در بازارهای خارجی ندارد.

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 28 آبان 1392    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: تازه های تکنولوژی،     | نظرات()

عصای هوشمند سالمندان

با توجه به اینکه یکی از روندهای آینده مرتبط با جمعیت می باشد و جمعیت کشور ما نیز با توجه به کاهش موالید رو به پیر شدن می باشد ارائه محصولات و تجهیزات برای سالمندان و افراد مسن ضروری می نماید و زمینه های کارآفرینی بسیاری برای این روه خاص با نیاز های خاصشان وجود دارد.

در کنفرانس جهانی موبایل در بارسلونای اسپانیا از عصای هوشمند ناوبری شرکت فوجیتسو برای پیشگیری از گم شدن افراد سالمند رونمایی شد.

 بیش از 20 درصد جمعیت کشور ژاپن را افراد سالمند بالای 65 سال تشکیل می دهند و طی سال های اخیر دستاوردهای مختلفی از جمله ربات های پرستار برای تسهیل زندگی این گروه توسعه یافته است.

 محققان شرکت فوجیتسو همزمان با برگزاری کنفرانس جهانی موبایل در بارسلونا، عصای هوشمند ناوبری Next Generation Cane (عصای نسل آینده) را رونمایی کردند که قادر به رهگیری آنلاین موقعیت و بررسی علائم حیاتی سالمند است.

این عصای هوشمند مجهز به سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS)‌ و سیستم وای فای (WiFi)‌ است که مکان برنامه ریزی حرکت در یک مسیر مشخص برای سالمند را فراهم می کند؛ به طور همزمان داده های لحظه‌یی از موقعیت مکانی فرد برای اعضای خانواده ارسال می شود.

 لامپ LED به کار رفته روی صفحه نمایش دسته عصا به سالمند برای حرکت در مسیر درست کمک می کند؛ در صورت نیاز به تغییر مسیر دسته با لرزش خفیف کاربر را مطلع کرده و چراغ سبز جهت حرکت را مشخص می کند و روشن شدن چراغ قرمز به معنای حرکت در مسیر اشتباه است. حسگرهای تعبیه شده روی دسته عصای هشومند به طور لحظه‌یی ضربان قلب را اندازه گیری می کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل برای سالمند، دستگاه به طور خودکار با مراکز اورژانس و امدادی تماس گرفته و موقعیت دقیق کاربر را مشخص می کند. هنوز زمان دقیقی برای عرضه تجاری عصای هوشمند Generation Cane Next اعلام نشده است

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 27 آبان 1392    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: تازه های تکنولوژی،     | نظرات()

گردشگری لوکس در ترکیه

در راستای جذب بیشتر گردشگران، ترکیه گردشگری لوکس را رونق می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در شرایطی که در سال‌های اخیر ترکیه یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در جذب گردشگر بوده، مقامات صنعت گردشگری این کشور قصد دارند گردشگری لوکس را بیش از گذشته در این کشور توسعه می‌دهند.

به گزارش لاکژری تراول‌، در این راستا در آینده نزدیک از بالن‌هایی زیبا با ظرفیت‌ حمل 10 تا 20 مسافر برای بازدید هوایی از شهر زیبا و تاریخی استانبول‌، مقصد نخست گردشگری ترکیه استفاده خواهد شد که این امر می‌تواند رشد چشمگیر گردشگران این کشور را در پی داشته باشد.

مقامات صنعت گردشگری ترکیه قصد دارند در صورت موفقیت این طرح آن را را در دیگر شهرهای ترکیه، به‌ویژه شهرهایی واقع شده در ساحل مدیترانه اجرا کنند تا راه برای تحقق افزایش 100 درصدی درآمدهای ترکیه از محل صنعت گردشگری تا سال 2023 درآمد از محل صنعت گردشگری هموار شود.

در حال حاضر ترکیه سالانه حدود 25 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد دارد و دولت این کشور قصد دارد این رقم را به 50 میلیارد دلار در سال 2023 برساند. در این شرایط پیش‌بینی می‌شود ترکیه در سال 2023 با قرار گرفتن در جمع پنج مقصد برتر گردشگری جهان، میزبان 50 میلیون گردشگر نیز باشد.

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 27 آبان 1392    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: اخبار و گزارشات ویژه کارآفرینان،     | نظرات()

تکنولوژِی که موبایل را قابل پوشیدن می کند

دانشمندان میکرو ابر خازن قدرتمندی ساخته اند که فقط چند نانومتر ضخامت دارد و می تواند زمینه ای برای وسایل الکترونیکی پوشیدنی و انعطاف پذیر هموار سازد.
اندازه این تامین کننده کوچک انرژی، کمتر از یک سانتی متر است و برای کمک به ساخت تلفن های همراه و دوربین های سبک تر، کوچکتر و نازک تر، از یک ماده انعطاف پذیر ساخته شده است.
محققان یکی از مشکلات ساخت کوچک تر وسایل الکترونیکی قابل حمل مانند تلفن های همراه را کاهش اندازه و افزایش انعطاف پذیر منابع انرژی در مدارات الکترونیکی می دانند.ابر خازن ها تامین کننده های جذابی برای انرژی هستند چرا که می توانند به اندازه یک باتری انرژی ذخیره کنند و از سوی دیگر از مزیت تخلیه پرسرعت انرژی نیز برخوردارند.
به طور معمول الکترودهای ابرخازنی از کربن یا پلیمرهای رسانا ساخته می شوند اما این شیوه نسبتا پرهزینه است.
اکنون گروهی از دانش پژوهان به سرپرستی پروفسور اولیور اسمیت از مرکز تحقیقات مواد و حالت جامد در آلمان استفاده از دی اکسید منگنز را به عنوان ماده الکترودی جایگزین مورد بررسی قرار داده اند. دی اکسید منگنز از نظر زیست محیطی پاک تر، و نسبت به دیگر مواد استاندارد ارزان تر است.
آزمایش این میکرو ابرخازن های جدید نشان می دهد این مخازن انرژی نسبت به دیگر ابر خازن های کنونی می توانند انرژی بیشتری را ذخیره کرده و توان بیشتری را برای وسایل الکترونیکی فراهم می آورد

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 26 آبان 1392    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: تازه های تکنولوژی،     | نظرات()

درآمد گردشگری تفریحی و سرگرمی در انگلستان

گردشگری سرگرمی شامل برگزاری کنسرت‌های موسیقی، کارناوال‌های خیابانی و همچنین استفاده از لوکیشن‌های مختلف برای ساخت فیلم‌ها و کلیپ‌ها است.
انگلیس در سال گذشته میلادی بیش از دو میلیارد پوند از محل گردشگری سرگرمی درآمد داشت.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یکی از سازمان‌های فعال در حوزه صنعت گردشگری انگلیس در گزارشی با اشاره به رشد چشمگیر درآمدهای این کشور از محل صنعت گردشگری در سال‌های اخیر، از درآمد بیش از دو میلیارد پوندی این کشور از محل گردشگری سرگرمی در سال گذشته میلادی خبر داد.
به گزارش گاردین، انگلیس در سال 2012 حدود دو میلیارد و 200 میلیون پوند از محل گردشگری سرگرمی که یک گونه جدید و رو به رشد صنعت گردشگری محسوب می‌شود، درآمد داشت.
براساس همین بررسی، حدود هفت میلیون نفر از گردشگران انگلیسی در سال 2012 فقط به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری سرگرمی به انگلیس سفر کرده‌اند که حاصل آن ایجاد 24 هزار شغل جدید در این کشور بوده است. همچنین سه شهر لندن، منچستر و ناتینگهام سه مقصد اصلی گردشگران سرگرمی انگلیس به شمار می‌روند. انگلیس در هشت ماهه نخست امسال نیز نزدیک به دو میلیارد پوند از محل گردشگری سرگرمی درآمد داشت که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به سه میلیارد پوند برسد و این کشور به مقصد نخست گردشگری سرگرمی اروپا تبدیل شود.
دولت انگلیس قصد دارد در قالب برنامه‌ای ‌١٠ ساله، درآمدهای انگلیس از محل صنعت گردشگری را به ‌١٨٨ میلیارد پوند در سال ‌٢٠٢٠ برساند و این کشور را با میزبانی از 40 میلیون گردشگر در این سال به قطب نخست گردشگری اروپا تبدیل کند که حاصل این امر رسیدن تعداد شاغلان در صنعت گردشگری انگلیس از رقم فعلی ‌٢٦٤ هزار نفر به سه میلیون خواهد بود.

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 26 آبان 1392    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: اخبار و گزارشات ویژه کارآفرینان،     | نظرات()

گرایش مردم ایران به کدام برندهای تلویزیون بیشتر است

اگرچه در بازار داخلی تلویزیون برندهای گوناگون حضور داشته و هرکدام سهمی از میزان فروش بازار را به خود اختصاص داده‌اند. اما بزرگان بازار این کالا از لحاظ محبوبیت و تقاضا برای همگان شناخته شده هستند و مابقی در حاشیه بازار با میزان فروشی به مراتب کمتر از دو برند پرفروش بازار به فعالیت ادامه می‌دهند.
براساس اعلام فعالان بازار، سامسونگ، ال جی، سونی، پاناسونیک، ایکس ویژن، شارپ و فراسو از برندهای موجود در بازار داخلی هستند که در این بین سامسونگ و ال‌ جی بیشترین سهم فروش را در بازار داخلی به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته فعالان بازار، البته دلیل محبوبیت این برندها در بازار داخلی این است که محصولات این برندها دارای تنوع بالایی از لحاظ مدل و قیمت در بازار داخلی هستند و از سویی جدیدترین مدل‌ها را مبتنی بر تکنولوژی‌های روز سریع‌تر از سایر رقبایشان به بازار عرضه می‌کنند.
گروهی نیز اعلام کرده‌اند حمایت‌های دولتی جهت واردات مواد اولیه برای تولید این محصولات منجر به محبوبیت این برندها در بازار داخلی شده است. گروهی نیز می‌گویند علت موفقیت این برندها در بازار داخلی ارائه پروموشن و هدایای تبلیغاتی به خریداران یا به عبارتی حمایت و تشویق‌هایی است که عرضه‌کننده به خریداران این برندها می‌کنند.

این درحالی است كه عرضه‌کنندگان محصولات صوتی و تصویری این دو برند مطرح می‌گویند، در بازار داخلی برندهای دیگری نظیر x.vision تولید داخل هستند و بابت واردات مواد اولیه تولیدی از ارز مبادله‌ای استفاده می‌کنند، اما موفقیت چندانی در جهت جذب تقاضا نداشته‌اند. به گفته آنها، این موضوع نشان‌دهنده کیفیت بالای محصولات برندهای ال‌جی و سامسونگ و بازاریابی خوب برای این محصولات است.
همچنین بر اساس اطلاعات به‌دست آمده برندهای سامسونگ و ال‌جی در بازارهای جهانی نیز از لحاظ محبوبیت در رده‌های نخست ایستاده‌اند.

بر اساس اعلام باشگاه فعالان آی سی تی نیز در بازار داخلی در بین برندهای گوناگون، سامسونگ با کسب 4/32 درصد از سهم محبوبیت بازار در رده نخست محبوب‌های بازار تلویزیون ایستاده است. سهم محبوبیت تلویزیون‌های این برند در شهریورماه سال گذشته نیز در حدود 5/31 درصد بوده است.
پس از این برند نیز ال‌جی با کسب سهم محبوبیت 3/25 درصد در رتبه دوم محبوب‌های بازار تلویزیون ایستاده است. این درحالی است که در شهریور ماه سال گذشته نیز سهم محبوبیت تلویزیون‌های این برند کمتر از سامسونگ و در حدود 5/26 درصد اعلام شده است. پس از این دو برند نیز سونی با کسب 5/22 درصد در رتبه سوم محبوب‌های بازار تلویزیون ایستاده است. سهم محبوبیت تلویزیون‌های این برند در بازار شهریورماه سال گذشته در حدود 9/22 درصد گزارش شده است.
به گفته فعالان بازار، این برند از لحاظ عرضه تکنولوژی‌های جدید تقریبا همپای برندهای سامسونگ و ال‌جی است، اما قیمت گران تلویزیون‌های این خانواده به محبوبیت کمتر تلویزیون‌های این برند اعیانی در بازار منجر شده است.

براساس گزارش باشگاه فعالان آی سی تی، برند x.vision هم در رده چهارم محبوب‌های بازار تلویزیون ایستاده است. بر اساس این گزارش سهم محبوبیت تلویزیون‌های این برند در بازار شهریورماه امسال در حدود 9 درصد بود. این درحالی است که این برند در شهریور ماه سال 91 محبوبیتی در حد 9/3 درصد داشته است. حدود نه درصد هم به سایر برندها تعلق دارد. به گفته فعالان بازار اما x.vision حرکت مثبت چندانی در بازار نداشته است؛ این محدود میزان تقاضا برای تلویزیون‌های این برند به دلیل عرضه نمونه‌های ارزان قیمت در بازار توسط این برند است. به گفته آنها حقیقت این است پاناسونیک در بازار محبوبیت بیشتری در بازار داخلی دارد تا برندهایی نظیر x.vision و حتی شارپ. به گفته آنها حذف برخی از برندها نظیر جی وی سی و برخی از برندهای قدیمی از این عرصه، فضا را برای فعالیت برندهای دیگر باز کرده است. به همین دلیل در بازار تلویزیون شاهد تغییراتی از لحاظ رده‌بندی برندها البته در سطح رده‌های سوم به بعد هستیم.

نوشته شده در تاریخ شنبه 25 آبان 1392    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: اخبار و گزارشات ویژه کارآفرینان،     | نظرات()

عینک هوشمند مخصوص شناگران

ساخت عینک های هوشمند یک سالی است که جای خود را در میان نوآوری های دنیای فناوری گشوده است و این بار در دنیای نوآوری های فناوری نوبت به طراحی عینک های هوشمند برای شناگران است. اینس بیت یک سخت افزار ناظر بر فعالیت های ورزشی شناگران است. این وسیله در حقیقت یک اندازه گیر  ضد آب برای کنترل عملکرد و سلامتی ورزشکار محسوب می شود که بویسله یک شناگر حرفه ای به نام هیندا هوبیک طراحی شده است.

این وسیله می تواند به شناگر کمک نماید که در حین شنا بتواند حداکثر ضربان قلبش ، متراژ طی شده در طی استخر و کلیه الگو های تنفسی  و زمان های انجام فعالیت را از طریق لنز هایی که بوسیله پوشش های عینک پوشیده شده است تشخیص دهد و در عین حال از طریق میزان سوخت چربی ، تناسب اندام و یا حداکثر عملکرد اطلاعات لازمه را در اختیار ورزشکار قرار دهداین عینک هوشمند شنا در اکتبر عرضه خواهد شد و قیمت آن 299 دلار خواهد بود .


.

نوشته شده در تاریخ شنبه 25 آبان 1392    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: تازه های تکنولوژی،     | نظرات()

یو اس بی با کارایی جدید

یو اس بی ها در سال های اخیر از محبوبیت ویژه ای برخوردار بوده اند. توانایی آن ها در انتقال داده ها و برق شاید از عمده ترین عوامل محبوبیت این ابزار باشد. اما گویی خبرهایی در راه است. شایعات از پایان دوران یو اس بی های معمولی تا اواخر سال ۲۰۱۳ و آغاز اوج گرفتن نسل بعدی آنها خبر می دهد. استاندارد بعدی که احتمالاً یو اس بی پی دی(USB PD) خوانده خواهد شد، شیوه رساندن جریان الکتریکی به دستگاه های ما را تغییر می دهد. سطح توان این استاندارد جدید به ۱۰۰ وات، یعنی ۱۰ برابر توان بهترین یو اس بی های امروزی، خواهد رسید. یو اس بی ها در ابتدا برای شارژ باتری ها ابداع نشده بودند. آجای بات ، رهبری تیمی را در اینتل بر عهده داشت که بر روی یک درگاه ارتباطی منحصر به فرد کار می کرد، درگاهی که شیوه های مختلف اتصالات کابلی را کنار زده، و یک راهکار یکپارچه، همه گیر و سریع برای اتصال انواع دستگاه ها ارائه دهد. یو اس بی معمولی محصول این تلاش بود. یو اس بی های مورد استفاده در کیبوردها و موس ها از این دسته اند.گرچه یو اس بی های استاندارد امروزی برای شارژ بعضی دستگاه ها هم کاربرد دارند، اما با ورود یو اس بی پی دی به صحنه، توان برق رسانی این درگاه ها تا ۱۰ برابر افزایش می یابد، آن هم در هر دو جهت. این بدان معنا است که نه تنها شما قادر خواهید بود موبایل را با لپ تاپ تان شارژ کنید، بلکه امکان شارژ لپ تاپ به کمک تلفن هم وجود خواهد داشت (گرچه شاید این کار تا حدی غیر منطقی به نظر بیاید!). در گذشته ای نه چندان دور، در نبرد جانانه ای که مابین طرفداران استفاده از جریان های متناوب (AC) و مستقیم(DC) برای استفاده در دستگاه های الکترونیکی روی داد، جریان مستقیم پیروز شد و یو اس بی هم در این میان متولد گردید. گرچه جریان های الکتریکی متناوب(AC) کاربردهای بسیاری دارند و در آینده هم خواهند داشت، اما امروزه ما بسیاری از دستگاه های الکترونیک خود را از طریق یک مبدل، به برق شهر وصل می کنیم.

usb کارآفرینی

نوشته شده در تاریخ جمعه 24 آبان 1392    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: تازه های تکنولوژی،     | نظرات()

معرفی برند با سرمایه گذاری در عرصه ورزش

نظرتان در ارتباط با اسپانسر شدن چیست ؟ شاید همه با هدایتی که مالک باشگاه استیل آذین می باشد آشنا باشیم که همواره در عرصه ورزش در کشور ما فعال بوده و در نقل و انتقال بازیکنان و سایر موارد بسیار نقش دارد. آیا تاثیری بر برند استیل آذین داشته است ؟


در سال 2004، گروه بانکداری اسپانیایی سانتاندر به یکی از بزرگ‌ترین سودهای بانکداری در دنیا دست یافت. با این حال، شناخت عمومی از این برند در سطح جهان پایین بود. به‌ رغم شناخت گسترده از بانک‌های اروپایی و آمریکای لاتین، سانتاندر از نظر شناخت جهانی رتبه 35 را داشت. دلیل این امر تا حدی این بود که بانک‌هایی که تحت تملک سانتاندر درمی‌آمدند، هویت قبلی خود را حفظ می‌کردند و بنابراین ارتباط عمومی زیادی با این گروه وجود نداشت.

سانتاندر برای برطرف کردن این مشکل در سال 2005، پروژه‌ای استراتژیک را شروع کرد تا همه این تملک‌ها را با هم متحد کرده و تحت یک هویت واحد درآورد و در نتیجه بتواند توجه‌ها را به سوی خود جلب کند و ارزش‌های مثبت اطمینان، رهبری، نوآوری و قدرت را با بانک همراه کند. 


نوشته شده در تاریخ جمعه 24 آبان 1392    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: اخبار و گزارشات ویژه کارآفرینان، مدیریت بازاریابی و برند كسب و كارهای كارآفرینانه،     | نظرات()

تحلیلی بر صادرات غیر نفتی کشورمان ایران

در ده سال اخیر عمده اقلام صادراتی از نظر ارزش دلاری عبارتند از محصولات پتروشیمی (۲۹٫۱ درصد)، محصولات كشاورزی (۵٫۳ درصد) ،‌ فلزات كارنشده (۴٫۶۷ درصد) و محصولات نساجی (۳٫۱درصد). مجموع چهار دسته فوق الذكر ۳۴٫۹۱ درصد از كل صادرات غیر نفتی ایران را تشكیل می‌دهد كه به نوعی تمامی آنها در زمره محصولات خام و یا محصولات با ارزش افزوده پایین قرار دارند.
اكثر مسئولین و كارشناسان عقیده دارند كه توسعه صادرات غیرنفتی مسیر اصلی كاهش وابستگی درآمدهای ارزی كشور به فروش نفت خام است كه توسعه آن می‌تواند آورده‌های جدیدی را برای دیپلماسی كشور ایجاد نماید و به نوعی به تعدد ابزارهای سیاست خارجی منجر شود.
در سالهای اخیر صادرات غیرنفتی كشور رشد قابل توجهی داشته و از ۴٫۶ میلیارد دلار در سال ۱۳۸۱ به ۳۳٫۸ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۰ رسیده است كه تحلیل دقیق آن نتایج مهمی را دربرخواهد داشت.

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 23 آبان 1392    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: اخبار و گزارشات ویژه کارآفرینان،     | نظرات()

اثر انگشت بجای کارت اعتباری

به امید روزی که این تکنولوژی به کشور ما بیاید و شاهد اثراتی بی نظیری بر فرایند خرید خواهیم بود .
یک شرکت اسپانیایی اقدام به ارائه گجتی برای فروشگاه ها کرده تا خریدار صرفا با اثر دو انگشت خود بتواند مبلغ خریداری شده را پرداخت کند.
روزهایی که کیف پول خود را فراموش کرده اید و به شدت به پول نیاز دارید به زودی به پایان می رسد. محققانی که روی یک پروژه پایانه بیومتریک کار می کنند که به خریداران این امکان را می دهد که قبض پرداختی را با استفاده از اثر انگشت خود پرداخت کنند، اظهار داشتند: این دستگاه مورد توجه فروشندگان سراسر جهان قرار می گیرد.
کاربران پرداخت لمسی جزئیات کارت اعتباری خود را با اثر انگشت خود مرتبط می کنند تا بدون نیاز به وارد کردن رقم شناسایی، امضا و یا حتی خود کارت توانایی خرید داشته باشند.
مشتریان به سادگی دو انگشت خود را روی یک صفحه شیشه ای پایانه فشار می دهند تا با اطلاعات کارت اعتباری یا نقدی خود خرید کنند، این فناوری امکان خرید بدون کارت را فراهم کرده و از دزدیده شدن و یا گم شدن کارت جلوگیری می کند.
براساس اظهارات شرکت اسپانیایی که روی این پروژه کار می کند، سیستم تشخیص اثر انگشت ارائه کننده تأیید هویت بدون نقص است. پایانه های این دستگاه مجهز به حسگرهای بیومتریک هستند که این امر مانع استفاه از انگشتهای قلابی می شود.
بیومتریک به نوع خاصی از روش‌های امنیتی گفته می‌ شود که در آن برای کنترل دسترسی و برقراری امنیت از خواص قابل اندازه‌گیری بدن انسان یا هر موجود زنده دیگر استفاده می ‌شود، همانگونه که از کلمه بیومتریک بر می‌آید در این روش با استفاده از الگوریتم‌های ریاضی از اندام‌ها برداشت‌های ثابت و منحصر به فردی می‌شود که می ‌توان از آن به عنوان یک کلمه عبور یکسان و غیر قابل تقلید و گاه غیرقابل تغییر استفاده کرد.
این گجت سال گذشته معرفی شد و درحال حاضر فناوری آن مورد توجه بین المللی قرار گرفته است.
این شرکت امیدوار است که در کوتاه مدت پایانه های پرداخت لمسی در سوپرمارکتها و پمپ بنزینهای سراسر اسپانیا و سایر کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار گیرد.
خاویر پاسو مدیرعامل این شرکت ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال این دستگاه ها در میزان قابل توجهی به فروش برسند.
این شرکت قرار است ظرف 12 ماه آینده دفاتر خود را در سراسر اروپا و آمریکا افزایش دهد.


نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 23 آبان 1392    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: تازه های تکنولوژی،     | نظرات()

انواع یخچال خلاقانه

امروزه در هر خانه ای یخچال پیدا می شود و نکته قابل توجه اینکه تمامی آنها ظاهری شبیه به هم دارند و تنها تفاوت های بسیار اندکی در ظاهر آنها وجود دارد . ما ایده نه نوع یخچال خلاقانه را در اینجا قرار داده ایم که ظاهری کاملا متمایز با یخچال های معمولی دارند .
شما به عنوان یک مصرف کننده حاضرید یکی از این انواع را داشته باشید یا باز هم تمایلتان بر همان یخچال های معمولی می باشد ؟
چه تمایزات دیگری برای یخچال در ذهنتان هست ؟
یخچال طبقاتی مناسب برای خوابگاه ها 1-: این یخچال با ایده استفاده برای دانشجویان و افرادی که به صورت مشترک با افراد دیگر زندگی می کنند ساخته شده و مورد توجه قرار گرفته است. همچنین این یخچال در سال ۲۰۰۸ برنده جایزه طراحی الکترولوکس شده. این جایزه به بهترین ایده ها و طراحی های مرتبط با لوازم خانگی داده می شود. همانطور که می بینید، این یخچال از قسمت ها و طبقات مختلف تشکیل شده که محل نگهداری مواد غذایی در طبقات مختلف آن مجزا هستند.


سایر انواع یخچال ها در ادامه مطلب

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 22 آبان 1392    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: تازه های تکنولوژی،     | نظرات()

تحلیلی بر صنعت ایران

در این مطلب که از خبرگزاری شبکه تحلیلگران تکنولوژی ایران گرفته شده است به تحلیلی از شرایط صنعت پرداخته شده است که متن آن به شرح زیر می باشد :

ژاپن را به تویوتا و سونی، كره را به سامسونگ و ال جی و فنلاند را به نوكیا میشناسند. ما گرچه تعداد زیادی از محصولات را تولید می كنیم، اما بجز تعداد معدودی نظیر پسته، زعفران و نفت كه به صورت خام صادر می‌شود،در هیچ زمینه‌ای در دنیا شناخته نمی شویم و هیچ محصولی با ارزش افزوده بالا نیست كه بازار مهمی از دنیا در اختیار ما باشد.


برای خواندن متن کامل به ادامه مطلب مراجعه فرمایید .

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 22 آبان 1392    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: اخبار و گزارشات ویژه کارآفرینان،     | نظرات()

وسیله ای نوآورانه خاص برای توریست ها

هر چه از صنعت گردشگری و توریسم و فرصت های کارآفرینی در این صنعت بگوییم کم گفته ایم .
کارآفرینی در صنعت توریسم تنها ارائه خدمات به مسافرین نیست بلکه تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز گردشگران را نیز شامل می شود و یک ابزاری که بسیار خلاقانه می باشد را در زیر توضیح خواهیم داد که قطعا توریست های بسیاری در سراسر دنیا آن را خریداری خواهند نمود .
توریست ها به کشورهای مختلف دنیا سفر کرده و از مکان های دیدنی آن ها بازدید می کنند و همچنین با فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای مختلف آشنا می شوند  و همواره به یک راهنما نیازمند هستند.
برخی از توریست ها هستند که به تنهایی سفر می کنند و از همین رو نیاز به نقشه و فایل های راهنما دارند تا بتوانند از مناظر مختلف دیدن کنند. این مشکل باعث شده تا طرح هایی برای راهنماهای جیبی ارائه شود.

به تازگی طرحی توسط آندرا دنتونی ارائه شده است که به عنوان بهترین دوست توریست ها شناخته می شود. این طرح که دوست نام گذاری شده است یک لیدر تور کامل و دیجیتالی است که کارهای مختلفی انجام می دهد. این دستگاه استوانه ای شاید در نگاه اول شبیه به یک ساعت رومیزی باشد اما یک صفحه انعطاف پذیر در دل آن قرار دارد که به راحتی از جای خود خارج شده و نقش صفحه نمایش را برای شما ایفا می کند.در این دستگاه نقشه تمامی کشورهای دنیا با جزئیات قرار دارد و همچنین با سیستم اینترنت بی سیم آن می توانید مسیر حرکت خودتان را مشخص کنید. همچنین تمامی مراکز درمانی و رستوران ها نیز در آن قرار دارد

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 21 آبان 1392    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: تازه های تکنولوژی،     | نظرات()

آشپزخانه کوچک و قابل حمل

چه احساسی خواهید داشت اگر آشپز خانه ای داشته باشید که هر کجای خانه بخواهید با خود ببرید و بخصوص اگر خانه ای کوچک داشته باشید بی نظیر خواهد بود مگر نه ؟  آشپزخانه ای شیک و جذاب که در خود یخچال و گاز و ظرفشویی دارد و فضای بهینه شده برای ظروف که در اصطلاح به آن کابینت می گوییم نیز در آن تعبیه شده است .
اگر چنین وسیله ای در ایران باشد آیا خواهید خرید و چقدر برای آن حاضرید پول بدهید ؟
آشپزخانه کاملی در ابعاد یک و هشت دهم متر که مجهز ، شیک ، کم جا و با قیمت مناسب خواهد بود .



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 21 آبان 1392    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: تازه های تکنولوژی،     | نظرات()

کامپیوتری با کیبورد و موس مجازی

امروزه کامپیوتر در زندگی انسان نقش بسیار پر رنگی دارد و زندگی و شغل تعداد بی شماری از انسان ها با کامپیوتر پیوند خورده است و خیلی از مشاغل نیاز به کار با کامپیوتر را احساس می کنند و هر تکنولوژی که استفاده از کامپیوتر را تسهیل کند و فضای اشغال شده توسط کامپیوتر را کم کند می تواند مشتری بی شماری داشته باشد . یکی از این ایده ها این کیبورد مجازی می باشد.
حال نظرتان در مورد یک کیبورد کوچک و قابل حمل که اصلا وجود ندارد چیست؟ یک کیبورد مجازی که فقط نور لیزر است! البته دو دستگاه کوچک هم هستند که از دو پروژکتور و سنسورهای حرکتی برخوردارند. این دو دستگاه متوجه حرکت های دست شما می شوند و می توانند کار یک کیبورد را برای شما انجام دهند.
یک برتری جالب این دستگاه این است که خود این دستگاه ها با سنسورهای چشمی، موس محسوب می شوند و شما با حرکت دادن آن ها راحت می توانید نشانگر موس را تکان دهید! پس دیگر نیاز به جا به جا کردن دست بین کیبورد و موس نیست.
کیبورد مجازی

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 21 آبان 1392    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: تازه های تکنولوژی،     | نظرات()

تبدیل انرژی بدن انسان به سوختی برای خودرو

دنیای امروز به شدت به سوخت و انرژی نیاز دارد و تبدیل انرژی های مختلف به یکدیگر بسیار ضروری می باشد و ایده های مورد استفاده در این زمینه اگر عملیاتی شوند می توانند بی نهایت درآمد زا شوند . تبدیل انرژی خورشید به برق قبلا مورد استفاده قرار گرفته و امروزه بسیار مورد استفاده می باشد و حال تکنولوژی تبدیل انرژی بدن انسان به سوخت و در آینده ... ؟؟؟

رقابت جهانی خودروها با نیروی انسانی با حضور تیم های دانشجویی از سراسر جهان در نوادا برگزار شد.به نقل از ایسنا، دانشجویان هلندی با طراحی و ساخت خودرو VeloX3 موفق به ثبت رکورد جهانی ۱۳۳ کیلومتر در ساعت خودروهای نیروی انسانی شد. رقابت جهانی خودروها با نیروی انسانی با حضور تیم های دانشجویی از سراسر جهان در نوادا برگزار شد.

دستیابی به این رکورد جهانی با انجام مراحل آماده سازی خاص، اتخاذ استراتژی های ویژه رقابت، در کنار تمرینات دشوار ۱۵ تا ۲۰ ساعت در هفته اعضای تیم برای تأمین انرژی مورد نیاز برای حرکت خودرو حاصل شد. محققان در طی شش روز مرحله آماده سازی با استفاده از شبیه ساز رایانه‌ای، میزان انرژی لازم برای رسیدن به سرعت تعیین شده را محاسبه کردند.

طراحی ایرودینامیک و استفاده از رنگ سبک مورد استفاده بر روی خودروهای فرمول یک، به حرکت سریع تر این خودرو با نیروی انسانی کمک کرد. رکورد شکنی این خودرو در مسافت ۲۰۰ متری یک جاده مستقیم بدست آمد که ۰٫۶ کیلومتر در ساعت سریعتر از رکورد تیم کانادایی است.

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 21 آبان 1392    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: تازه های تکنولوژی،     | نظرات()

مقاله : طراحی مدل مفهومی کارآفرینی فناورانه ، مورد مطالعه یک سازمان فناوری مخابراتی حمل مسافر

جهانگیر یدالهی فارسی ، مهران رضوانی ، محمد صادق برادران ؛ دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

چکیده :
امروزه به کارگیری فناوری در سازمان ها به عنوان راه حلی برای مسائلی سازمانی مطرح و پیدایش حوزه پژوهشی جدیدی با عنوان «کارآفرینی سازمانی فناورانه» را موجب شده است. هدف این مقاله طراحی مدل مفهومی کارآفرینی سازمانی فناورانه است و بدین منظور، فرآیند کارآفرینی سازمانی فناورانه بر اساس مطالعه به کارگیری فناوری مخابراتی «تترا» در شرکت بهره برداری متروی تهران مبتنی بر روش شناسی «نظریه برخاسته از داده ها»، مورد تحلیل قرار می گیرد. مدل حاصل نشان می دهد مقوله اصلی فرآیند، «قصد مهاجرت از فناوری قبلی» است که از موجبات علی همچون «درک ضعف فناوری» و عدم پشتیبانی آن و همچنین «اطلاع از فناوری های جدید» و «گرایش به تعالی» شکل گرفته و طی دو گام کلی «انتخاب فناوری» و «سفر فناورانه» به سه دسته پیامد «ارزش حال»، «ارزش آینده» و «ارزش نما» منجر می شود.
جهت دانلود متن کامل مقاله کلیک نمایید .

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 20 آبان 1392    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: مقالات کارآفرینی و مدیریت،     | نظرات()

مقاله : بررسی کارآفرینی درون سازمانی با استفاده از مدل استیونسون

ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی مدیریت ، نوآوری و کارآفرینی
چکیده:
این مقاله میزان کارآفرینی درون سازمانی را با استفاده از مدل استیونسون در یک دانشگاه دولتی بررسی می کند. سؤال اصلی تحقیق این است که میانگین مؤلفه های مدل استیونسون در دانشگاه مورد مطالعه تا چه حدی است؟ این مؤلفه ها عبارتند از: گرایش استراتژیک، گرایش به منابع، ساختار مدیریت، فلسفه پاداش، رشدگرایی و فرهنگ کارآفرینانه. ابزار مورد استفاده تحقیق، پرسشنامه ای شامل دو بخش «سنجش کارآفرینی درون سازمانی» و «مدل استیونسون» و روش مورد استفاده تجزیه و تحلیل داده ها، آمار توصیفی و استنباطی بوده است. پایایی ابزار پرسشنامه به تأیید رسیده و ضریب آلفای کرونباخ برای آن 85/0 محاسبه شده است. نتایج نشان می دهد که کارآفرینی درون سازمانی در سازمان مورد تحقیق از نقطه نظر شش مؤلفه نامبرده، از مقدار میانگین که عدد 5 می باشد، کمتر است. این نشان می دهد که افراد نمونه به جای «جهت گیری کارآفرینانه»، بیشتر متمایل به حفظ «رفتار اداری» در سازمان هستند.
مصطفی کاظمی و افتخار آفاق ارجمندی نژاد از دانشگاه فردوسی مشهد

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 20 آبان 1392    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: مقالات کارآفرینی و مدیریت،     | نظرات()

مقاله : طراحی مدل مفهومی کارآفرینی سازمانی فناورانه : مطالعه موردی سیستم های هوشمند حمل و نقل سازمان شهرداری تهران

جهانگیر یدالهی فارسی ، مهران رضوانی ، اساتید دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

چکیده :
با عنایت به نو بودن موضوع کارآفرینی سازمانی فناورانه و وجود نارسایی های نظری در فصل مشترک دو سازه کارآفرینی سازمانی و کارآفرینی فناورانه، هدف مقاله ارایه مدلی نظام مند و مفهومی از تلاقی سنجه ای متصور در قالب مفهوم پردازی کارآفرینی سازمانی فناورانه است. برای این منظور، فرآیند کارآفرینی سازمانی فناورانه بر اساس مطالعه به کارگیری سیستم های هوشمند حمل و نقل به مثابه فناوری در سازمان شهرداری تهران مبتنی بر روش شناسی «نظریه برخاسته از داده ها»، تحلیل شده است و مدل مفهومی برگرفته از مشاهدات میدانی و مصاحبه های نظام مند با 15 نفر از مطلعان کلیدی، استخراج می گردد. مدل حاصل نشان می دهد مقوله اصلی فرآیند کارآفرینی سازمانی فناورانه یعنی کشف و خلق فرصت فناورانه منبعث از شرایط علی شامل دیده بانی و انتخاب فناوری و تحلیل روند نیازهاست و بر اساس راهبردهای ارزیابی و بهره برداری از فرصت های فناورانه به ارزش جدید مبتنی بر فناوری به عنوان پیامد فرآیند، منجر می شود. از سوی دیگر، شرایط زمینه ای همچون فرهنگ، ساختار و مدیریت و قوانین و مقررات و همچنین شرایط محیطی از جمله دولت، مراکز تحقیقاتی و مشاوران در این فرآیند موثرند.

جهت دانلود متن کامل مقاله کلیک نمایید.

نوشته شده در تاریخ شنبه 18 آبان 1392    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: مقالات کارآفرینی و مدیریت،     | نظرات()

مقاله : تحلیل روند عرضه و تقاضا در زمینه خدمات مشاوره تغذیه در دیابت: گامی اساسی در جهت شناسایی فرصت های كارآفرینانه برای مشاوران تغذیه

محمد رضا میگون پوری ، پدرام یزدانی ، حمید رضا رضاییان زاده ؛ دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
زمینه و هدف: شناسایی فرصت های کارآفرینانه در زمینه خدمات مشاوره تغذیه، یک موضوع محوری جهت اشتغال کارشناسان تغذیه و پاسخگویی بهتر به نیازهای مبتلایان به بیماری های مزمن می باشد. در همین راستا، این پژوهش با هدف تحلیل روند عرضه و تقاضای خدمات مشاوره تغذیه در دیابت، به عنوان یک گام اساسی در جهت شناسایی فرصت های کارآفرینانه برای مشاوران تغذیه در شهر تهران، صورت پذیرفت
.
روش بررسی: جهت اجرای این پژوهش توصیفی-پیمایشی، پرسشنامه ای مبتنی بر طیف لیکرت برای 80 نفر از فعالان صاحب تخصص در عرصه خدمات مشاوره تغذیه در شهر تهران، از طریق ایمیل ارسال گردید که 48 نفر از آنان به پاسخگویی به پرسشنامه اقدام نمودند. نهایتا محاسبه مقادیر میانگین پاسخ های مشارکت کنندگان و مقایسه آنها با یکدیگر، با استفاده از برنامه
SPSS 11.5، انجام شد.
یافته ها: یافته های مبتنی بر پاسخ های مشارکت کنندگان، مشخص نمود که بیشترین تقاضای برآورده نشده گروه های مختلف سنی، تحصیلی و درآمدی بیماران دیابتی، مربوط به شیوه مشاوره تغذیه در قالب تیم درمانی می باشد
.
نتیجه گیری: مشاوره تغذیه در قالب تیم درمانی را می توان به عنوان زمینه مناسب برای فعالیت های کارآفرینانه در نظر گرفت
.

برای دانلود متن کامل مقاله کلیک فرمایید.

نوشته شده در تاریخ شنبه 18 آبان 1392    | توسط: محمد خلیفه پور    | طبقه بندی: مقالات کارآفرینی و مدیریت،     | نظرات()